פרשת השוטר היורה: מחר אמורים להסתיים תנאי מאסר הבית של קצין המשטרה שירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי, סלומון טקה, במהלך אירוע שהתרחש בקריית חיים, ונסיבותיו טרם התבררו. במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שוקלים כיצד לנהוג עמו, וההערכה היא שיבוטלו התנאים המגבילים. עם זאת, השוטר נמצא בדירת מסתור, ולכן לא ברור האם הוא ישוחרר לביתו. 



כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי הבדיקה הבליסטית מאששת את גרסת קצין המשטרה, לפיה הוא ירה כדור אחד לעבר הכביש, והקליע ניתז לעבר חזהו של טקה וגרם למותו. 
 
טקה. צילום פרטי
טקה. צילום פרטי


השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לפני חמישה ימים לנושא, ואמר כי "שוטר אלים שלא יודע לגלות איפוק לא צריך להישאר בשורות המשטרה". שר המשפטים, אמיר אוחנה, הצהיר, ברוח דומה, כי הוא "שוקל להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית למח"ש".

בתוך כך, לפני שלושה ימים פנתה משפחתו של טקה, באמצעות עורכי דינה, לפרקליט המדינה שי ניצן ולראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עו"ד קרן בר מנחם-קרניאל, בבקשה לקבל לידיהם את חומרי חקירת מח"ש.  במכתב שהועבר למח"ש הוסבר: "בצעד חריג המחלקה לחקירות שוטרים הפיצה לתקשורת את ממצאי הדוח הבליסטי שנערך במסגרת החקירה בעניין הירי שהביא להריגתו של סולומון. הופתענו והצטערנו מכך שמפרסומים נוספים שנעשו בעקבות פרסום הדוח הבליסטי, שמקורם יוחס למח"ש, עולה נטייתכם המוקדמת, בעיצומה של חקירה, לייחוס אחריות מופחתת לשוטר החשוד בהריגתו של סולומון".

ב-30 ביוני נורה טקה, צעיר בן 18 ממוצא אתיופי, על ידי שוטר בקריית חיים, ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה מאוחר יותר, זאת לאחר שאותר בתחילה כשהוא במצב אנוש על ידי כוחות ההצלה. 
 
לפי עדי ראייה ששהו במקום, הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, לאחר שהאחרונים נשאלו על ידי האם היו מעורבים בשוד. במשטרה, לעומת זאת, הציגו את גרסת השוטר, שטוען כי הוא ניסה להפריד בין צעירים שהיו מעורבים בקטטה, וביצע ירי לאחר שחש סכנה לחייו עקב זריקת אבנים שבוצעה לעברו.