בדרך החוצה? חברי מועצת העיר בטבריה הצביעו הלילה (שני) בפעם הרביעית נגד תקציב עיריית טבריה, זאת לאחר ארכה נוספת שקיבל ראש העיר, רון קובי, משר הפנים אריה דרעי. חברי המועצה פוזרו מכוח החוק, ובמקומם תמונה ועדה קרואה. בתוך שבועיים יזומן ראש העיר רון קובי לשימוע ויתכן כי יפוטר וימונה במקומו ראש עיר ממונה מטעם המדינה.

שר הפנים דרעי הכריע כי לא יהיו הארכות נוספות לאישור תקציב ברשויות שלא אישרו את תקציבן. בעקבות החלטתו יפוזרו מליאות המועצה ברהט, ירכא, טבריה ועוספיה וראשי הרשויות יוזמנו לשימוע שבו יוחלט על המשך כהונתם. בקרוב יזומנו ראשי הרשויות לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שיעביר את המלצתו לשר דרעי, שיכריע האם ימשיכו ראשי הרשויות לכהן בתפקידם, או שימונה במקומם ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים. לשימועים יוזמנו גם חברי המועצות המודחים, כדי שיסבירו מדוע כשלה המועצה בה כיהנו באישור התקציב.
 
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו על רון קובי כי "האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות ילך כנראה בקרוב הביתה. שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב למרות שבכך הם פיזרו את עצמם, וויתרו על כח והשפעה".
"טבריה ראויה ליותר ובע"ה תקבל הנהגה חדשה, אחראית ומאחדת, שתממש את הפוטנציאל המדהים של העיר הזו, מבלי לזרוע שנאה ומחלוקת. רון קובי יזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו. כולנו מחויבים להירתם לסייע לה לצאת מהמשבר ולעלות על דרך חדשה. ברכות לחבר המועצה @refaelt על הנחישות".
כזכור, קובי, שנבחר לאחר קמפיין בוטה בו תקף את החרדים בעיר ואת אנשי העירייה מולם התמודד, לא הצליח להרכיב קואליציה בעירייה ולהשיג תומכים למדיניותו. במהלך הקמפיין, נהג קובי להעלות שידורים חיים רבים לפייסבוק בהם תקף את יריביו, מה שהקנה לו פופולריות גדולה בטבריה והעניק לו בסופו של דבר את הניצחון. גם לאחר שנבחר, המשיך קובי לשדר מהפייסבוק ולהשתמש בשפה בוטה, כאשר זכור במיוחד הוויכוח בינו לבין מבקר העירייה בני אליהו בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בסיומו נטש את הדיון.
בחודש שעבר הגיש קובי בקשה לרישום מפלגת "הימין החילוני" לרשם המפלגות, בדרך להקמת מפלגה שייתכן ותתמודד בבחירות לכנסת ה-22. בין מטרותיה של המפלגה, ציין קובי בטופס הבקשה לרישום המפלגה, יהיו נושאים כלכליים כגון הקמת אוניברסיטה בגליל, דיור ציבורי, השקעה בחינוך וצמצום אפליית הפריפריה בשירותים חברתיים, אך גם נושאים הקשורים למאבק בכפייה הדתית בדגש על תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים וגיוס חרדים. עוד הצהיר קובי בטופס הרישום כי המפלגה תשאף לקבל לידה את משרדי הפנים ופיתוח הגליל והנגב למען הגשמת מטרות אלה.
במסמך ההקמה שהוגש לרשם המפלגות נאמר כי מטרות המפלגה הן "קידום הפריפריה הצפונית והדרומית במדינת ישראל, קידום התחבורה הציבורית בשבת, קידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל ולשירות הלאומי במסגרת השיוויון בנטל". עוד תפעל המפלגה לביטול חוק המרכולים, להקמת אוניברסיטה בגליל באזור הכנרת, לצמצום אי השוויוון בתקצוב שירותים חברתיים וחיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

מפלגתו של רון קובי גם מחוייבת, על פי מסמך ההקמה, להילחם על זכות היסוד לקורת גג קבועה ויציבה לאזרחי ישראל, תווך מציאת פתרונות דיור מגוונים וראויים לאוכלוסיות השונות. מאבק על הזכות לדיור ציבורי, בניה ציבורית והשקעות ממשלה לשיפור הדיור הציבורי הקיים במסגרות של התחדשות עירונית ופרויקטים של פינוי ובינוי.