המערכת הפוליטית רותחת. כל יום שמקרב אותנו ל־17 בספטמבר, ליום הבוחר, מעורר דאגה מהמחר. מתברר, על פי המציאות והסקרים, שהמצב הפוליטי הולך ומסתבך. הסיכוי היחיד כנראה להיחלץ ממערכת בחירות שלישית הוא פליק־פלאק שייצר מפה פוליטית חדשה. הגורם המשמעותי ביותר שיכול להוביל מהלך שכזה הוא ראש הממשלה, שנחשב בצדק לשועל ותיק ובעל חושים חדים. נתניהו רחוק מלוותר, להיכנע לאלה שרוצים לראות אותו פורש. למרות קופת השרצים המונחת לפתחו והלחצים סביבו, מוחו הפוליטי מסוגל ליצור מהלכים קיצוניים ומפתיעים, כפי שפנה למשל, בניגוד לכל הציפיות, לאבי גבאי כדי לצרף את מפלגת העבודה לממשלתו.
המזל של נתניהו הוא שיש לו חבר טוב ונאמן בבית הלבן, הנשיא דונלד טראמפ, שמביט מרחוק בדאגה במצבו הסבוך ומוכן לעשות הרבה כדי לחלצו משם. זה לא מקרי ששמענו בימים האחרונים על מחווה אמריקאית נוספת שצפויה בקרוב - ברית הגנה בין ישראל לארצות הברית – שנועדה לשרת את ראש הממשלה.
וזה לא הסוף. ייתכן שנזכה להפתעות נוספות. נתניהו, כידוע, עוקב בהתמדה אחר כל סקר ויודע לחוש היטב את הציבור. ייתכן כי טראמפ יהיה האיש שיתערב באופן פעיל בבחירות ולמעשה יהיה השושבין של הממשלה הבאה. הנה תרחיש לקראת יום הבחירות, באחריות הכותב בלבד: ימים ספורים לפני הבחירות, ראש הממשלה מעדכן את הנשיא טראמפ במצבו העגום בסקרים, שכנראה אין ביכולתו – שוב – להרכיב ממשלה. 

נתניהו מעלה בפניו לראשונה את האפשרות שהוא עומד לסיים את דרכו הפוליטית וכי בני גנץ הוא כנראה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. במצב הזה טראמפ, בתיאום עם נתניהו, יכריז מיד על ביצוע הצעד הראשון בתוכנית המאה, בתמיכת מדינות ערב המתונות. המהלך ידרוש לפני הכל ממשלה יציבה וחזקה בישראל, שתוכל להתייצב לשולחן הדיונים עם הפלסטינים ולקבל החלטות קריטיות. 
במקביל, הנשיא טראמפ יזמן את רביעיית כחול לבן לבית הלבן. גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי יתקבלו ברוב כבוד והוא יבהיר להם את החשיבות שבהקמת ממשלת אחדות לאומית לנוכח האתגרים העומדים בפני ישראל: תוכנית המאה שתביא לסיום הסכסוך הארוך עם הפלסטינים והאיום האיראני ההולך ומחמיר. טראמפ ישמיע בפני ראשי כחול לבן את חשיבות ביטחונה של מדינת ישראל לפני כל אינטרס אחר. הוא יגיד להם: בשעה גורלית זו, יש להניח בצד את ענייניו המשפטיים של ראש הממשלה ולהקים ממשלת אחדות שתתנהל ברוטציה – שנתיים נתניהו ואחר כך שנתיים גנץ. זו תהיה ממשלה רחבה שלא תהיה תלויה בליברמן, בסמוטריץ’ או בחרדים; ממשלה שתאחד את העם בישראל. כמובן שטראמפ יצרף ליוזמה שלו סל הטבות חדש - הצעה שאי אפשר לסרב לה, גם לא ראשי כחול לבן שמתנגדים לישיבה משותפת עם נתניהו. 
כך יושיע טראמפ את נתניהו; כך יוכל נתניהו לנשום לרווחה, כשיראה את שני יריביו המרים, ליברמן וברק, ריקים מהשפעה פוליטית. ממשלת האחדות של טראמפ תכלול כבסיס את הליכוד וכחול לבן. גם העבודה וש”ס יצטרפו, אבל בלי יכולת לזכות בנתח משמעותי ממשרדי הממשלה. כך תבוא גאולה לישראל וכמובן גם לנתניהו.