השר לפיתוח פעולה אזורי, צחי הנגבי (הליכוד) התראיין הבוקר (ראשון) לאילה חסון ב-103FM והתייחס לסוגיית ההתעללות בגני הילדים, דבריו של שר החינוך רפי פרץ על טיפולי המרה ועל חוסר היכולת של מפלגות הימין להתאחד לקראת הבחירות הקרבות 



היית השר לביטחון פנים. הייתה סוגייה של הכאות ילדים? אולי בגלל שלא צילמו דברים.
"אין ספק שנושא המצלמות הפך את הזוועה ליותר נגישה לכל אזרח ובעיקר להורים. התופעה תלווה אותנו עד שתיעלם. בכל מעון ובכל מקום חייבות להיות מצלמות פעילות לאורך כל היממה".



גם במעון של הגננת כרמל מעודה היו מצלמות הזה לא מנע את ההתעללות. גם בביתם של התינוק, בנה של בת אל רוגוב, היו מצלמות אבל ההורים בקושי הסתכלו.


"נכון, אבל זאת הדרך לשים קץ לתופעות האלה. וזה מדהים איך אנשים, שהם אכזריים מטבעם, מתעלמים אפילו מהעובדה שמעשיהם נחשפים כי הם לא יכולים להתגבר על היצר הרע שלהם. המצליחות מביאות את האמת לאור". 


צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם
צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם


מה דעתך על דברי שר החינוך רפי פרץ, בסוגיית ההמרה?
"ראש הממשלה הבהיר מיד שמדובר בדברים מקוממים ובלתי מתקבלים על הדעת. גם השר פרץ הבין זאת. ומשרד החינוך יפעל כפי שפעל עד היום – לחזק את ערכי הפתיחות והסובלנות, קבלת האחר".

אתה בעד לפטר אותו?
"אני לא בעד. אנשים אומרים דברים שאחר כך הם מתחרטים עליהם. אני יכול להבין את האמירות שקוראות לפטר, הם לא יכולים לשבת מנגד כשנאמרים כאלה דברים, אבל מה שחשוב יותר הוא לא עריפת ראש אלא דווקא להוכיח שאנחנו לא רק מסתייגים אלא פועלים במישור המעשי ומקצים להם תקציבים ומסייעים לאוכלוסייה הלהט"בית בענייני זכויות. אלה המבחנים האמיתיים שלנו, לא רק לגנות אלא לגדם במובן המעשי".

ניכר שהרב פרץ אינו מתוחכם פוליטית. הוא לא ידע איך לצאת מהמוקש שנטמן לו, הוא לא הבין את החברה המודרנית היום. אז הוא נפל לזה, אבל הוא אמר את האמת שלו. והאמת הזאת היא מקוממת.
"ראינו את דנה ויס טומנת לו את המלכודת ואיך הוא גולש לתוכה מתוך תמימות. אני לא בטוח שהוא מתכוון ליזום מהלך פוליטי מהסוג הזה, אבל יש אנשים שזאת עמדתם".

ויס התפעלה בריאיון שהוא עומד לתקצב עמותה שתומכת בלהט"בים.
"כן, וזה בסדר. הוא ימשיך לתקצב ולא יפגע בתקצוב".

יש קבוצה גדולה בפוליטיקה הישראלית שנראה שהם נחתו לשם באקראי. אולי כוונותיהם טובות, אבל אין להם מושג בעולמות האלה.
"כיוון שאנחנו עומדים על הזכות של כל אדם להביע את עמדתו, חשוב שנבין שיש ציבור שאינו יכול להתנתק מההלכה".

שיחיו את חייהם בכבוד ושלא יכפו על אף אחד את רצונותיהם.
"אז בהרבה מישורים הם כבר מנותקים מההלכה. מה שהיה לפני אלפי שנים כבר לא רלוונטי להיום, לרבות הזכות לנטייה מינית של כל אדם לאהוב כדרכו".



אתם מודאגים מכל הפיצולים בימין?
"אני מודאג כי כולנו חווינו תופעה של 250 אלף קולות של אנשים שהלכו לקלפי ולא היו אדישים ובכל זאת קולותיהם של רבע מיליון אנשים הלכו לפח".

שלא לדבר על ליברמן שעכשיו ברור שאינו איתכם. אתה כועס עליו?
"ליברמן עזב את המחנה שהוא השתייך אליו. אני יכול להתרגז על זה אבל אני כואב על אנשים שקולותיהם לא נספרו למחנה שלנו. אני מקווה שהפעם זה לא יקרה, שאותם אנשים יצביעו למפלגות גדולות ולא לרסיסי מפלגות".

השלטון חומק לכם מבין הידיים?
"להפך. רוב העם מזדהה עם ראש הממשלה וכעת צריך לתת ביטוי מעשי ביום הבחירות".

כשראש הממשלה מפיץ סרטונים על מי שמבקר אותו, זה עוזר לו? ההתגוששות בטובתו?
"מה הפסדתי? כי צפיתי בגמר ווימבלדון. ולשאלתך, המדיה החברתית הפכה להיות ערוץ בלתי אמצעי בו ראש הממשלה עוקף את מה שהוא מאמין כתקשורת שאיננה מפרגנת".