תיקון היסטורי: נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מארק קארני הודיע היום (שני) כי פרצופו של מי שנחשב לאבי מדעי המחשב, המתמטיקאי בן המאה ה-20 אלן טיורינג, יתנוסס על סדרת שטרות בשווי 50 לירות שטרלינג החל מסוף שנת 2021. 



טיורינג נודע בתור המדען האחראי על פריצת מכונות ההצפנה והקידוד של הצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם השנייה, שנודעה בכינויה "אניגמה". באותן שנים, החוק בבריטניה אסר על גברים להיות הומוסקסואלים באופן מוצהר, מה שהוביל את ממשלת בריטניה לכלוא את טיורינג, להעביר אותו שורה של טיפולי המרה באמצעות סירוס כימי, מה שהוביל אותו לשים קץ לחייו בשנת 1954, בהיותו בן 42 בלבד.



בהצהרתו, נגיד בנק אנגליה קארני הוסיף אודות המדען כי היה "מתמטיקאי יוצא דופן" ו-"ענק שעל כתפיו יעמדו עוד רבים". עוד אמר קארני: "כאביו של מדע המחשב והבינה המלאכותית, וכמו כן כגיבור מלחמה, תרומתו של אלן טיורינג הייתה ארוכת טווח ופורצת דרך". 

טיורינג נודע בשל עבודתו המאומצת במהלך מלחמת העולם השנייה בבלצ'לי פארק, שם מדענים ומתמטיקאים רבים עבדו לטובת הצבא הבריטי בניסיון לפענח ולפרוץ שיטות הצפנה שונות של האויב, ובראשן של הנאצים. במשך שנים, העובדה שטיורינג היה זה שאחראי לפיצוח ההצפנה הגרמנית נותרה כסוד מדינה, אך בהערכות שנלקחו שנים לאחר פרסום האמת אודותיו כמות חיי האדם שהציל באופן פוטנציאלי נאמדה באלפים, בכך שקיצר משמעותית את מלחמת העולם השנייה.

את דמותו של טיורינג בסרט משנת 2014 העוקב אחר מהלך חייו של המדען ההומוסקסואל שיחק השחקן הבריטי הבינלאומי בנדיקט קאמברבץ' (שרלוק הולמס, ד"ר סטריינג').