תושב עמנואל נעצר היום (שני) בחשד לעבירות פדופיליה ומעשים מגונים בקטינים. בביתו נערך חיפוש ונתפסו חומרי מחשב. מהמשטרה נמסר כי החקירה נפתחה בעקבות מספר תלונות שהתקבלו ברחבי הארץ בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשת. 

מהחקירה עלה כי החשוד פעל במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עמן קשר. החשוד פנה אל הקטינות בתואנות שונות, תוך שימוש במספר זהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים. עוד עלה מהחקירה, כי לאחר שביסס את הקשר עם הקטינות, נהג החשוד לשדל את הקטינות לשלוח לו תמונות וסרטונים, לרבות חומרים המגיעים לכדי מעשים מגונים. 

בחלק מהמקרים אף ניסה החשוד להיפגש עם הקטינות פנים אל פנים ולבצע בהן מעשים מגונים. במסגרת החקירה, נבדק כי בחלק מהמקרים החשוד אף סחט באיומים את הקטינות על מנת שילחו לו חומרים נוספים. החקירה מתנהלת ביחידה 105 בלהב 433 ובליווי מחלקת סייבר בפרקליטות המדינה. מהמשטרה נמסר: "המשטרה קוראת לציבור ההורים לגלות עירנות ומעורבות בפעילות הילדים ברשת האינטרנט, וליצור קשר עם מוקד 105 על כל חשד לניסיונות פגיעה ברשת".

בתוך כך, לבית משפט השלום בבאר שבע הוגשו היום כתבי אישום נגד 12 נאשמים מכל רחבי הארץ, בפרשיית פדופיליה ברשת האינטרנט באמצעות סוכנת משטרתית שהציגה את עצמה כקטינה בת 13. על פי עובדות כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שאול ציון, במסגרת מאבק בתופעת עבריינות המין ברשת האינטרנט נגד קטינים, ביצעה משטרת ישראל במהלך החודשים פברואר 2019 ועד יוני 2019 מבצע לאיתור חשודים אשר יוצרים קשר מיני באינטרנט עם קטינים. לצורך כך, התחזתה שוטרת לקטינה בת 13 שלומדת בבית הספר והציגה את עצמה בכינויים שונים בצ'אטים ובוואטסאפ.
 
עולה מכתב האישום עולה, הנאשמים יצרו קשר עם הסוכנת, ניהלו איתה התכתבויות בעלות אופי מיני, שלחו לה תמונות אינטימיות וכן ביקשו לשלוח להם את תמונתה, הציעו לה הצעות חוזרות ונשנות להיפגש, כל זאת כשהסוכנת חוזרת בהתכתבות על כך שהיא קטינה בת 13. 
 
הנאשם אבו חיט מטירה, כך על פי כתב האישום, הציע לסוכנת תשלום בסך של מאות שקלים בתמורה לביצוע עבירות מין, כאשר הוא שולח מחירים שהוא מוכן לשלם בתמורה למעשים. עת סירבה הסוכנת להיפגש עמו, איים עליה הנאשם שיפרסם את השיחות עמה ותמונותיה, וזאת למרות תחנוניה של הסוכנת שיחדל מכך. בהמשך, התקשר הנאשם אל הטלפון הנייד שהיה ברשות הסוכנת, הציג עצמו כמי שמדבר מהמשטרה, ואמר לסוכנת בין היתר כי יש עליה תלונה וכי היא צריכה להגיע למשטרת כפר סבא. התיק נחקר ע"י ימ"ר נגב והונאה דרום.
 
כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע ריבוי עבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטינה מתחת לגיל 15, ניסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14, ועבירות נוספות. הנאשם אבו חיט מואשם בנוסף בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, התחזות לעובד ציבור, ועוד. בעניינם של 10 נאשמים הגישה הפרקליטות בקשות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בהמשך צפויים כתבי אישום נגד 5 נאשמים נוספים