מחאת יוצאי אתיופיה: המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לשחרר בתנאים מגבילים היום (שני) את השוטר שירה בנער סלומון טקה ז"ל, ובכך גרם להצתת מחאת יוצאי אתיופיה ואירועיה האלימים בשבועיים האחרונים. ההחלטה הזו, כאמור, גרמה אף היא לחידוש המחאה, הפעם בירושלים, בצעדה שהחלה ברחבת הכנסת עד בית המשפט העליון במהלכה קראו המפגינים "מדינת משטרה". על הנושא הגיע לדבר מדריכו של טקה ז"ל, סמי ברוך, בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "היה הרג מכוון, למה מנסים לשכנע אותנו שקרתה טעות?".

אין סיכוי שהמעגלים הקרובים לסלומון יגידו שקרתה תאונה נוראה ולא היה ניסיון רצח רק מהסיבה שסלומון אתיופי? 
"אם הייתה תאונה, אנחנו היינו הראשונים לומר זאת. העדה שלנו יודעת לקחת אחריות על מעשיה, אבל זה לא המקרה. כאן היה הרג מכוון, למה מנסים לשכנע אותנו שקרתה טעות? סכנה לחייו?".
איזה אינטרס היה לקצין לירות בסלומון טקה?

"היה לו קשה להתמודד עם נערים שעשו רעש בשכונה, והפתרון שלו היה לירות. לפי טענת הילדים הוא ירה פעמיים - את הירייה הראשונה הוא פספס ואת הירייה השנייה הוא ירה כדי להרוג. בניגוד למח"ש. מח"ש נעזר במז"פ המשטרתי, איך המז"פ גם חוקרים והם גם אלה שמגישים את הממצאים?".
אם היה פתולוג בלתי תלוי שהיה אומר שהקליע פגע קודם במדרכה, הייתם אומרים שלא היה כאן ניסיון רצח?
"אם הייתה חקירה חיצונית, אנשים ניטרליים, לא כאלה מתוך המערכת שהשוטר הוא חבר שלהם, אז אפשר היה לומר. שוטר נחקר על ידי שוטר, איך נראה דבר כזה? כשקוראים אינספור מקרים שמח"ש מוציאה את אותה הודעה, אף אחד מהשוטרים לא הועמד לדין".
כשמורידים את סעיפי האישום עד לרמה של המתה בקלות דעת, זה מקומם.
"אני מסכים עם הדברים. מעולם לא היה שוטר שהואשם במקרה שלנו. מעולם לא היה סעיף על שוטר שירה בכוונן ובוודאי שאף שוטר לא קיבל עונש. מצער לשמוע את דברי עורך הדין שמייצג את הקצין. הוא חש סכנה לחייו? עדות הנערים מוכיחה אחרת. תוך כמה דקות אספו מהם טלפונים כדי לטשטש ראיות. ואיך ייתכן שהמשטרה לוקחים את הטלפונים של הנערים ולא החזירו להם עד לרגע זה?".