הורים ותלמידים נגד שר החינוך: בימים האחרונים נשמעו לא מעט קריאות לכיוון שר החינוך הרב רפי פרץ שעליו להתפטר בשל תמיכתו בטיפולי המרה ואתמול אף התקיימה מחאה נגדו בתל אביב בהשתתפות מאות אנשים מקהילת הלהט"ב. כעת נראה שהאש כלפיו אינה מגיעה רק מאנשי חינוך, פוליטיקאים וקהילת הלהט"ב, אלא גם מקרב ההורים והתלמידים.
 
16.5 אלף הורים חתמו על עצומה שקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר החינוך אחרת הם מאיימים להשבית ב-1 בספטמבר את שנת הלימודים. "אסור לו להיות שר החינוך של ילדינו. אסור לו להיות שר לשום דבר", הם אומרים. "אנו, הורי ותלמידי ישראל החתומים כאן, דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר לאלתר את רפי פרץ מתפקיד שר החינוך. לא נשלח את ילדינו ב-1 בספטמבר 2019 למערכת חינוך שבראשה עומד הרב פרץ".
 
במקביל, לאחר שארגון המורות והמורים הגאות שלחו לשר החינוך מכתב לאור דבריו והוא הביע נכונות להיפגש עמם, הם התייחסו לכך ומסרו כי "כנשות ואנשי חינוך אנו מאמינים בכוחו של המפגש לחולל שינוי בנפש האדם. ברם בימים אלו אנו מלאים דאגה לתלמידים והתלמידות שלנו והמחוייבות כלפיהם ניצבת ראשונה בסדר העדיפויות. על מנת להגן על התלמידות והתלמידים חשוב לנו אף יותר שמשרד החינוך והעומד בראשו יתחייבו לקבל את המלצת משרד הבריאות ואיגודי מטפלי הנפש וישללו את קיומם של טיפולי המרה בחוזר מנכ"ל בטרם הפגישה. טיפולי המרה הם מסוכנים - אין לנו כוונה להתפשר על הנקודה החשובה הזו ולהפקיר את תלמידינו תחת איום ממשי על שלמות גופם ונפשם".

מפגינים נגד פרץ. צילום: אבשלום ששוני

 

כמו כן, אתמול עשרות מנהלי בתי ספר יסודיים בת"א שלחו מכתב לשר החינוך בו הם מבקרים את דבריו ומבהירים כי אין להם מקום במערכת החינוך. "לאחר ציפייה דרוכה שלנו למוצא פיו של השר ככל שהיא נוגעת לתפיסה, למדיניות, לרוח הערכים ולבשורה החינוכית אשר הוא נושא עמו ויביא עלינו, התעוררנו לשחר של יום שכולו בסימן של אמירות וגילויים מבעיתים אשר מקומם לא ימצא במערכת חינוך מתוקנת ובמדינה דמוקרטית".
 
המנהלים הדגישו כי מדובר באמירות שהם לא יסכימו להכניס לבתי ספרם. "לא יעלה על הדעת שנבחר ציבור אשר אמור להוביל את מערכת החינוך יצא בגילויים אשר מעודדים הדרה, אפליה, גזענות, ושנאת זרים שחוטאים, הלכה למעשה, למטרות המערכת שבראשה הוא עומד".
 
עוד נכתב כי "אנו עומדים איתן לצד חברינו וחברותינו מהקהילה הגאה וקוראים להם בקול ובעוז: היו מי שאתם והמשיכו להיאבק על זכויותיכם הבסיסיות והלגיטימיות לכבוד ולשוויון; כל זהות מינית הנה לגיטימית וקריאה לטיפולי המרה אינה אלא מכבסת מילים לפעולה אלימה אשר מותירה צלקת עמוקה בגופם ובנפשם של המוני אנשים. כאנשי ונשות חינוך נקפיד לממש בכל כוחנו ומאודנו את החובה והזכות לשמור על שלומו, ביטחונו ומוגנותו של כלל הציבור עליו אנו אמונים".
 
בנוסף, האגודה לזכויות האזרח פנתה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב בדרישה לשנות את חוזר המנכ"ל העוסק בפגיעה מינית בין תלמידים. החוזר קובע, כי יחסי מין אנאליים ואוראלים בין תלמידים הם עבירה פלילית, אף אם הם מתבצעים בהסכמה. באגודה מציינים כי לפני שנתיים התריעו כי החוזר שגוי משום שבשנת 2,000 תוקן חוק העונשין והסיר מרשימת העבירות הפליליות דפוס זה של יחסי מין, כאשר הוא מתבצע בהסכמה, ללא ניצול וללא יחסי מרות ותלות. 
 
במכתב שנשלח הדגישה עו"ד טל חסין כי לנוכח התבטאותו של שר החינוך, יש חשש שמנהלים, יועצות ומורים שמחזיקים בדעות דומות לשלו יפעלו בהתאם להוראות החוזר וידווחו לרשויות הרווחה ולמשטרה על תלמידים שמקיימים דפוס זה של יחסי מין, בניסיון לתקנם ו"להחזירם למוטב". בכך טמון נזק אדיר לבני נוער בכלל ולתלמידים מקהילת הלהט"ב בפרט.