תקרית דיפלומטית בעקבות דברי שר החינוך פרץ: ראש ממשלת לוקסמבורג, קסאביה בטל, ביטל את השתתפותו בארוחת פרידה משגרירת ישראל במדינתו ובבלגיה, סימונה פרנקל, בשל דבריו של שר החינוך רפי פרץ בעד טיפולי המרה, כף דווח הערב (שני) ב"החדשות 12". על פי הדיווח, בטל, הומו מוצהר שאף נישא לבן זוגו לפני כארבע שנים, הודיע כי למרות הערכתו לשגרירה ולפועלה, לא יוכל להשתתף באירוע בשל התבטאותו של השר, שהשלכותיה כבר חורגות מגבולות ישראל.

ראש הממשלה הלוקסמבורגי נחשב לידיד גדול של ישראל ואף ביקר כאן בשנה האחרונה, הוא הסביר לשגרירה שעם כל ההערכה שיש לו לפועלה ולעבודתה והכבוד שהוא רוחש אליה, הוא לא יוכל להשתתף באירוע רשמי של מדינת ישראל, בפרידה מנציגת ממשלת ישראל שאחד השרים הבכירים המכהנים בה תומך בטיפולי המרה ללהט"בים ואף טוען ששלח לכאלה בעבר.

רפי פרץ, צילום: פלאש 90
רפי פרץ, צילום: פלאש 90
הארוחה הזו היום הייתה אינטימית ביותר, עם ראשי הקהילה היהודית, נציגי שלטון וקונסול הכבוד של ישראל שם. המשתתפים תיארו את האירוע כמלווה במבוכה גדולה, ולכל אורכו בראש השולחן ניצב כיסא ריק, של ראש ממשלת לוקסמבורג, אורח הכבוד שהחרים את האירוע. כזכור, בראיון ששודר בצאת שבת, נשאל השר פרץ על טיפולי המרה, ובתגובה לכך טען כי הם פועלים ואף ביצע אחד בעברו. "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים חמים: בוא נלמד, בוא נתבונן. המטרה היא שיכיר את עצמו היטב, יראה מה הנתונים ואז יחליט", אמר השר בראיון בנוגע לפרוצדורה השנויה במחלוקת. באיגוד הרופאים גינו את האמירה והזהירה מפני "הטיפול", שטענו שיכול להוביל למקרי התאבדות, ורבים בקהילה הגאה קראו לראש הממשלה לפטר את השר פרץ ואף איימו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אם ימשיך לכהן כשר החינוך.