אל רשימת המפלגות המתכוונות להתמודד על קולו של הבוחר בבחירות לכנסת ה-22 מצטרפת מפלגת ימין חרד"לית חדשה בשם "נעם-עם נורמלי בארצנו", תלמידיו של הרב צבי טאו מישיבת "הר המור". מייסדי מפלגת 'נעם - עם נורמלי בארצנו' רכשו בימים האחרונים את מפלגת המדף "לזוז", שהוקמה בשנת 2008 על ידי אמנון זאבי, ב-80,000 שקלים. הבוקר (שלישי) מתפרסמים גם מייסדי המפלגה - נווט הקרב יגאל כנען תושב כפר אדומים, אריאל שחר איש הייטק ותושב ירושלים, הרב איתי הלוי רב היישוב מגרון והרב דרור אריה, פעיל ציבורי מוכר.



אמש פרסמו מייסדי המפלגה עדכון ראשון לפעילים בו הם מפרטים את מטרותיה ואת הסיבות להקמתה. לדבריהם, בשנים האחרונות מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים תחת מתקפה חסרת תקדים בהיקפה, ותחת קמפיין ענק במימון זר בהתערבות של מדינות רבות בעולם. "מטרת קמפיין זה, לטשטש כל ערך, למחוק כל מוסכמה ולשנות כל מושג. הברור מאליו הפך ללא ברור, המובן לכל הפך לחריג, הישר לעקום והטבעי למוקצה", נכתב בדף שהוציאה לפעילים.



המייסדים ציינו כי רוב הציבור הרחב דוגל בערכי המשפחה ומתנגד לשיח נגדה "זהותנו כמדינה נורמלית, עם ערכים ומורשת בני אלפי שנים נמצאת בסכנה", נכתב במכתב לפעילים. "מדובר בסכנה קיומית, אשר לצערנו כל מי שמנסה לעמוד מולה נרמס באלימות ובהשתקה, ואין מי שמעז לעמוד כנגד. מדובר על עתיד ילדנו כבעלי משפחות נורמליות, מדובר על יהדותם של נכדינו ומדובר על היכולת להיות עם נורמלי בארצנו החי במדינה יהודית עם תקווה בת אלפי שנים".



"לאור זאת, התאגדנו קבוצת אזרחים, חלקנו תלמידים של הרב צבי טאו, אשר לא יכולנו לראות את מדינת ישראל הולכת ומדרדרת ולשתוק יותר. אנו בטוחים שאזרחים רבים, מכל גווני הקשת בישראל, כמו גם אישי ציבור רבים שותפים לדאגה שלנו ויצטרפו אלינו. אנו נמצאים בשלב הראשון של הפעילות, ובימים אלו עסוקים בגיוס ציבור רחב, ובחיבורים נוספים, לעבוד יחד כתף אל כתף מול מערכת הענק המשומנת והמסוכנת", נכתב בדף העדכון לפעילים.



המייסדים מדגישים שהם לקראת חיבורים גדולים שמאמינים ברעיון של המפלגה. "מדובר בנושא קיומי, וברעיון גדול השייך לרבים בעם ישראל" כותבים במפלגה לפעילים. "אנו פועלים להעמדה של רשימה שתרוץ לכנסת הקרובה ותלכד סביבה ציבור רחב אשר יאמר די להרס הערכים הקיומיים ביותר לחיינו. אנו נעדכן בימים הקרובים לאן מתקדמים פני הדברים".



בתוך כך, אתמול הסירה יוטיוב את סרטון הבחירות הראשון אותה פרסמה מפלגת נעם בדף היוטיוב של המפלגה. ביוטיוב ציינו כי הסרטון מוסר כיוון שהפר את תנאי המדיניות של יוטיוב בנושא דברי שטנה לטענתם. מדובר בסרטון בו הציגה המפלגה איך מדינה שלמה עוברת טיפולי המרה. בסרטון מוצגת משפחה שנקלעת לאלימות להט"בית ורפורמית, אך בוחרת לבסוף שנכדם יהיה יהודי ושבנם יינשא לאישה.



בימים האחרונים יצאו פעילים של המפלגה לקמפיין שטח ראשון. במסגרת הקמפיין נתלו מודעות של התנועה במקומות שונים בארץ. בתחילת השבוע קיימה המפלגה כינוס פעילים ראשון והחלה בגיוס מתנדבים למטה השטח אשר החל לפעול. במפלגה מדגישים שהקמפיין צפוי להתרחב בימים הקרובים.