המחזמר "פלאשדנס" מאת טום הדלי ורוברט קארי הוצג לראשונה כפיצ'ר ב־1983, והפך לשובר קופות היסטרי שזכה באוסקר בקטגוריית השיר הטוב (What a Feeling). ב־2008 הועלה "פלאשדנס" בגרסת מחזמר על בימת ווסט אנד הלונדונית וזכה, איך לא, להצלחה ענקית.



"פלאשדנס" הוא גם מחזמר הספתח של תיאטרון תל אביב, בניהולו האמנותי של מאור מימון. לא כל יום נפתח תיאטרון חדש בישראל המייחד את ייעודו אך ורק למחזות זמר.

"פלאשדאנס": צחי הלוי וריקי גל חוזרים לאייטיז, שרים ונקרעים מצחוק


המחזמר מגולל את סיפורה של אלכס (ספיר יצחק), יפהפייה צעירה שעובדת ביום במפעל, ובלילה כרקדנית במועדון. היא נאבקת להשיג עצמאות, למצוא אהבה ולהגשים את חלומה הגדול - לרקוד בבית ספר מקצועי. במקביל, נוצר קשר בינה ובין המעסיק שלה במפעל (צחי הלוי), ולאורך כל הדרך מלוות אותה האנה (ריקי גל), חברתה הבוגרת, ששומרת על אלכס וחברותיה הצעירות – קיקי (עדי כהן), טס (מיי פיינגולד), וגלוריה (רויטל זלצמן), המאוהבת בג'ימי (רועי ויינברג), שעוזב אותה לטובת חלומותיו.



כדי להפיק מחזמר בסדר גודל כזה, יש צורך בצוות שחקנים מיומן. ואכן, צוות השחקנים המוזכר דלעיל - וכן יונתן פז־בוגנים וליאור זוהר - מגיש ביצועים יפים ומדויקים להפליא, בניצוחו המקצועי והמלוטש של הבמאי עומר זמרי; נוסח עברי מצוין של דניאל אפרת; כוריאוגרפיה של רום סכר; והפקה מוזיקלית של חזי שקד.



מפיק המחזה, מאור מימון ("אנני", "היירספריי"), מייסד התיאטרון, כבר הוכיח שהוא מסוגל לשמור על רף גבוה בכל מה שקשור לערך מחזמר. החל מהמשחק ועד עיצוב הבמה, המוזיקה והתלבושות. התוצאה: מחזמר איכותי, מקצועי ומלוטש לעילא ולעילא. אין מילים. אשכרה ברודווי פינת ויצמן.