היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז במשטרה פענחה, לאחר חקירה מסועפת ומורכבת, את מותה מירי של אִנתצאר אלעיסאווי בת ה-53 מרמלה, שהתרחש בחודש מאי האחרון. על פי החשד, עמר אלמוצראתי בן ה-23, תושב העיר, הוא זה שביצע את הירי לעבר אִנתצאר אלעיסאווי בעקבות סכסוך על רקע פלילי בינו לבין בנה של הקורבן.  



על פי החשד, אלעיסאווי נפגעה מירי כאשר שהתה בחצר ביתה ברחוב לכיש ברמלה. מהירי נפצע אדם נוסף בן 40 מבית סמוך באורח קל, לאחר שנפגע מקליע בירכו. במשטרה חושדים כי בין החשוד לבין בנה של אלעיסאווי התנהל סכסוך על רקע פלילי, במסגרתו הגיע אלמוצראתי ב-25 במאי, סמוך לשעה 21:30, כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, לכיוון בית משפחת אלעיסאווי. בשלב זה החשוד פתח באש לעבר הבית, ממנו נפגעו האישה והשכן, ולאחר מכן עזב על אופניו את המקום.

חוקרי הימ"ר של מחוז מרכז ניהלו מצוד אחר החשוד, עד שאיתרו אותו וביצעו את מעצרו ב-4 ביוני כשהוא מסתתר בדירה בלוד. בחקירה גילו חוקרי היחידה כי החשוד יצא מביתו על אופניים חשמליים, רכב ברחוב תל חי ברמלה לכיוון צומת תעבורה, שם נכנס דרך השיחים לכיוון בית המשפחה, ביצע את הירי ונמלט.

מעצרו של אלמוצראתי הוארך מעת לעת, וב-14 ביולי הוגשה בעניינו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים.