גזען או לא גזען? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (שלישי) לסערה שנוצרה בעקבות הציוצים שלו נגד חברות קונגרס דמוקרטיות. "אין בי עצם גזענית", כתב בטוויטר והוסיף התייחסות גם להצבעה הצפויה בקונגרס על גינויו: "ההצבעה הזאת היא הונאה. הרפובליקנים לא צריכים להראות חולשה וליפול למלכודת שלהם. זאת צריכה להיות הצבעה על השפה, ההצהרות והשקרים הדוחים של חברות הקונגרס, שאני באמת מאמין ששונאות את המדינה שלנו. להתראות ב-2020".

כזכור ביום ראשון תקף טראמפ את חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהן עומאר, ראשידה טלאיב ואלכסנדריה אוקסיו קורטז - שלושתן בנות משפחות מהגרים, כאשר עומאר נולדה בסומליה, באמירות חריפות בחשבון הטוויטר שלו, וקרא להן "לשוב לארצותיהן כמה שיותר מהר". בסדרת ציוצים כתב הנשיא האמריקאי כי זה "מעניין לראות שחברות הקונגרס 'הפרוגרסיביות', שבאו ממדינות שהממשלות שלהן כושלות וקטסטרופליות, והן הכי גרועות, מושחתות וחסרות יכולת בעולם, עכשיו אומרות לציבור האמריקאי באופן רועש ואכזרי איך מדינתנו, שהיא הטובה והחזקה בעולם, איך להתנהל".
טראמפ הוסיף ושאל "מדוע שאותן חברות קונגרס לא ישובו לאן שהן באו, יתקנו את המקומות שורצי הפשע האלה ואז יראו לנו איך עושים את זה. המקומות האלה צריכים את עזרכתן, אתן לא יכולות לעזוב מהר מדי, ואני בטוח שננסי פלוסי תהיה שמחה מאוד לסדר את סידורי הנסיעה".