חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הפתיעה היום (שלישי) עם הודעת פרישה מפתיעה לאחר 13 שנה במשכן הכנסת והובילה לגל תגובות פוליטיות, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. יו״ר מפלגתה חבר הכנסת עמיר פרץ: "אני מודה לשלי יחימוביץ׳ על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי. בטוח ששלי תמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית״.



ח״כ סתיו שפיר כתבה כי "מה זו פוליטיקה ישראלית בלי שלי? פוליטיקה בלי הלוחמת מספר אחת לזכויות עובדים. מחוקקת-על למען מוחלשים. הכותבת הכי חריפה ומנהיגה שנלחמת בכל הכח נגד עוולות, פורצת דרך, אמיצה, מצפן ערכי בצמתים רבות לרבים, ועבורי אישית. תודה ⁦‪ובטוחה שעוד יהיה המשך ארוך ומרהיב לשירותך למדינה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "אני מודה לשלי יחימוביץ' על תרומה ומאמץ של שנים למען מדינת ישראל במרחב הפוליטי. אני מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה ומשוכנע שהיא תמצא דרך להמשיך ולתרום לחברה בישראל".


יו"ר מרצ, ניצן הורביץ: "מצער אותי מאוד להגיד את המשפט הבא: חברתי שלי יחימוביץ הודיעה על פסק זמן מהפוליטיקה. שלי היא מהלוחמות החברתיות הכי החשובות שפועלות כאן והיא גם חברה אישית. בשמי ובשם מרצ והשמאל אני רוצה להודות לה על כל מה שעשתה, והיות ואני מכיר אותה אני יודע שתעשה עוד המון. שלי, לחיי הספינות שבדרך".

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ: "שלי יחימוביץ' היא מהלוחמות הגדולות של השמאל הישראלי. החלטתה לעזוב את העשייה הפוליטית פרלמנטרית חייבת לשמש לכולנו תמרור אזהרה, שכן משהו לא עובד נכון בשמאל שמוביליו נוטשים את הובלתו. עזיבתה של יחימוביץ' לצד סילוקה כמעט בכוח של ציפי לבני מהעשיה הפוליטית והפסדה של תמר זנדברג בבחירות לראשות מרצ, מחייבות את כולנו גם בחשבון נפש ביחס לפגיעה המתמשכת במנהיגות הנשית בשמאל. השיח הפוליטי, בטח שבשמאל, אסור שיהיה כמעט כולו על טהרת הגברים".



שר העבודה והרווחה חיים כץ: "מדובר בנזק חברתי לכנסת ישראל. למרות השוני בהשקפותינו המדיניות, שילבנו ידיים ופעלנו יחד לקידום החוסן החברתי של ציבור העובדים והאוכלוסיות המוחלשות בישראל. שלי הייתה פרלמנטרית מדהימה שתחסר מאוד לפוליטקה הישראלית, אני מאחל לה המשך דרך צלחה".