פרשת אונס הקטינה: אמה של הילדה בת ה־11 שעברה, על פי החשד, אונס קבוצתי, הייתה בסערת רגשות אתמול, עם פרסום האירועים הקשים שבתה עברה לכאורה. מאז נודעו לה הדברים הפכו חיי המשפחה לסיוט. "הילדה קבעה עם חברה בקניון והנערים אמרו לה שהם רוצים לדבר איתה בפרטיות", שחזרה בשיחה עם "מעריב". 



"הם לקחו אותה לבניין נטוש, מקום מזעזע. התחילו לצלם אותה בסרטון, שבו שניים מבצעים בה את זממם, שלישי מאונן והרביעי מצלם. היא ביקשה שהם לא יצלמו. הם ביקשו שהיא תוריד את המכנסיים, תחשוף את החזה ותבצע בהם מין אוראלי. היא ביקשה ללכת, אבל הם לא שחררו אותה. תוך כדי המעשים הם צחקו". 
 
לדבריה, עוד באותו היום הנערים הפיצו את הסרטון שתיעד את מעשיהם. "הבחור שצילם שלח לילדה שמכירה את הילדה שלי. הם שלחו לילדים, וכך זה הגיע לכל השכונה שבה אנחנו גרים". גם אל האם הגיע התיעוד הקשה. "שכנה אמרה לי 'יש לי משהו להראות לך'. כשהתחלתי לצפות, חשכו עיניי. הרגשתי כאילו נפלתי לתהום. הזדעזעתי. הם איימו עליה בסכין, איימו שיפיצו את הסרטונים. ותוך כדי, הם צוחקים". 

אמה של הנאנסת. צילום: אלוני מור

 

האם, אחוזת אימה, לא פנתה באותו הערב למשטרה, אלא רק למחרת. "פחדתי, אבל אחרי שלא ישנתי כל הלילה לקחתי אותה לרופאת נשים, שאמרה שהילדה נפצעה. החשש הגדול שלי היה שהיא בהריון. משם הלכתי למשטרה והראיתי את הסרטון". 
 
מרגע שהאם התלוננה במשטרה, החלה השתלשלות עניינים אשר מעוררת זעם בקרב בני משפחתה של הילדה. "המחדלים של המשטרה והפרקליטות עוברים כל גבול", אמרה עורכת הדין לאה מלך, המייצגת את הילדה ובני משפחתה. "במשך שלושה חודשים המשטרה לא עשתה שום דבר בתיק. חקרה את הנערים פעם אחת, עיכבה לחקירה ושחררה. 
 
"הנערים האלה המשיכו להיפגש עם חברים. החיים שלהם מתנהלים כרגיל, בעוד החיים של הנאנסת נעצרו. היא הועברה למרכז חירום, ומשם למסגרת של בריאות הנפש. במשך חודשים היא מועברת ממוסד למוסד, מצבה הנפשי רק מתדרדר וקיימת סכנה לחייה. אנחנו חוששים שנערות נוספות נפלו קורבן לאותם מעשים בידי אותם נערים, ושהן חוששות להתלונן אחרי שראו את הטיפול במקרה הזה". 
 
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה, שנוהלה ביסודיות וברגישות, תוך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ובמטרה להגיע לחקר האמת".
 
תיק חקירת הפרשה יצא לפני כשבועיים מידיה של המשטרה, והוא נמצא בימים אלו בבחינה של שירות המבחן, שאמור להגיש את ההמלצות לפרקליטות, בטרם זו תקבל החלטה בנושא. מפאת גילם שוחררו החשודים לבתיהם ואף חזרו ללימודים, בעוד הילדה, קורבן העבירה, נשלחה לטיפול נפשי במוסד טיפולי. 
 
עם סיום החקירה על ידי המשטרה, הועבר התיק לעיונה של הפרקליטות במחוז מרכז, וכאמור על פי החוק הופנו חומרי החקירה ועדויות הילדים לשירות המבחן, כדי שאלו יגבשו את המלצותיהם כיצד לנהוג עם החשודים ומהי מידת הענישה, אם בכלל, שיש להפעיל נגדם. לאחר שתתקבל חוות הדעת משירות המבחן, יועבר תיק החקירה כולו לבחינת הפרקליטות - שתהיה זו שתכריע בסופו של דבר בפרשה החמורה.