צ'ארלי צ'פלין, גאון הראינוע האלמותי שסרטיו וחייו ממשיכים להסעיר את הקהל עד היום - מגיע לישראל, בהפקה משותפת של אוניברסיטאות תל אביב וחיפה. כלומר, סיפורו של הכוכב נוחת על במות התיאטרון בהצגה חדשה של "תיאטרון תל אביב", ואנחנו כאן כדי לשמוע על הכוכבים על ההרפתקה בשחור לבן.

אבי גרייניק, שמגלם את צייד הכישרונות, מקסנט, שגילה אל צ'פלין סיפר: "יש פה סיפור אמיתי על קומיקאי שהקומדיה שלו באה גם מהעצב שלו. תמיד חושבים שזה 'בולשיט', אבל זה מאוד מרגש לראות מאיפה צ'פלין הגיע. זה מאוד מרגש לראות להבין שהוא בא מהעוני ושהוא חיפש לעצמו חיים אחרים, ושהוא היה פריק של פרטים קטנים ובגלל זה הוא כזה גאון".

עופרי ביטרמן, שמגלם את צ'פלין הוסיף: "בעיקר החסד שהמחזה הזה עושה זה להכיר ולהכיר את מה שנקרא 'טרגדיה מצחיקה', בן אדם שמסיפור סינדרלה, מאשפתות ומעוני הגיע, דרך להיות גדול כוכבי הקולנוע, ועד הגירוש, אמרו לו 'ביי, שלום, אתה הבעת דעה פוליטית, אתה קומוניסט!'. הוא לא היה קומוניסט, והוא גם אומר את זה, אבל לא האמינו לו".

ירון ברובינסקי, שמגלם את אחיו סידני אמר: "הוא אמר דברים בעד רוסיה, ועשו לו ציד מכשפות, גם אחריו, אבל לא כי הוא באמת היה בעד רוסיה, אלא כי הוא היה הומניסט והדברים שהוא השמיע היו עם ארומה קומוניסטית, אז גרשו אותו מארה"ב. גם בימינו זה קורה, שאנשים מתוייגים על פי דעות פוליטיות".

דפנה דקל, שמגלמת את אמו סיכמה: "אני בעיקר בהיסטריה בהצגה הזו, אני רואה את הרקדנים ואת עופרי עושים את כל מה שהם עושים. זה באמת לא הגיוני. אני חושבת שהקהל יישאר חסר נשימה, הם עושים דברים מטורפים. אני יושבת ואני באמת קפוצת אגרופים, בכל פעם שהם עולים על הבמה אני אומרת: 'תשמרו על עצמכם', כאילו הם יוצאים למלחמה".

חייו האישיים של צ'פלין היו גם מאוד סוערים, הוא התחתן עם נערה בת 16, איך הדבר הזה היה עובר בעידן MeToo#?
אבי גרייניק: "מן הסתם, לא עובר. אבל למרות שהיא הייתה בת 16 היא הייתה אהבת אמת".

דפנה דקל: "זה התחיל כאיזושהי אהבת אמת, להגיד לך שזה נפלא שהוא התחתן עם ילדה בת 16? לא בדיוק, אבל אנחנו גם מדברים על תקופה אחרת וגם מדברים על בן אדם שבאמת רצה משפחה, הוא לא רצה להטריד אותה לשם ההטרדה או לשם השעשוע. הוא התחתן שלוש פעמים, וגם אשתו הרביעית הייתה בחורה מאוד צעירה ועובדה שהוא נשאר איתה עד מות".

עומרי ביטרמן: "אני מקווה שיבינו מאיזה מקום זה נבע, ולא ישר ישפטו אותו כמטרידן, כי זה לא הבן אדם".

ירון ברובינסקי: "בעידן ה-MeToo# זה לא היה עובר, וגם תיוג אמנים על פי דעתם הפוליטיות זה מדבר לקהל ואלינו".

שחקנים עברו עליהום ברשת, איך המחזה יעבור תחת ידה של שרת התרבות?
"אני לא יודע. היא מפתיעה, אי אפשר לדעת. אני לא יודע, אולי גם באיזשהו שלב היא לא תהיה שרת התרבות, זה עולה ביולי, ספטמבר יש בחירות, אז אני לא יודע מי יהיה שר התרבות באוקטובר...".

ג'ק פוט?
"בדיוק... או שרת התרבות".