27 שנה אחרי הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, שבו נהרגו 20 בני אדם, בהם ארבעה ישראלים, הכניסה היום (רביעי) ממשלת ארגנטינה באופן רשמי את ארגון חזבאללה לרשימת ארגוני הטרור, זאת בזכות אישור תקנה חדשה, לפיה ברשימה יכללו ארגונים שביצעו מתקפות טרור על אדמתה בעבר.



החתימה על התקנה החדשה הגיעה לאחר שיחות רבות בין נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, לבין ממשל טראמפ וממשלת ישראל. "הצו מאפשר לארגונים שביצעו מתקפות על אדמת ארגנטינה, ושאינם כלולים ברשומות האו"ם, להיחשב לארגוני טרור כי הם ביצעו התקפה על שטח המדינה", צוין בצו שעליו חתם הנשיא הארגנטינאי.



טראמפ ומאקרי. בעקבות לחץ אמריקאי. צילום: רויטרס
טראמפ ומאקרי. בעקבות לחץ אמריקאי. צילום: רויטרס


כזכור, ב-17 במרץ 1992 בצהריים, מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד התפוצצה ליד שער בניין שגרירות ישראל ברחוב ארויו 910 בבואנוס איירס וגרמה להריסתה. בפיגוע נהרגו 29 בני אדם מתוכם ארבעה ישראלים, עובדי משרד החוץ ו-4 נשים יהודיות מארגנטינה.

בפיגוע נפצעו למעלה מ-220, אגפים שלמים של הבניין ההיסטורי בן ארבע הקומות קרסו. חזבאללה טען שהפיגוע בוצע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון, עבאס מוסאווי, בידי צה"ל ב-16 בפברואר 1992, בדיוק חודש קודם לפיגוע.

ב-18 יולי 1994 התרחש פיגוע נוסף בבירת ארגנטינה, כאשר טרוריסט לבנוני פוצץ מטען נפץ שהוטמן במכונית תופת, רצח 85 איש ופצע 330. הפיגוע היה אחד משני פיגועים שהתבצעו בארגנטינה בשנות ה-90 של המאה ה-20 נגד מטרות ישראליות ויהודיות, ונחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו על אדמת ארגנטינה. ארגון חזבאללה, אף שלא לקח אחריות לפיגוע, טען כי הוא בוצע בתגובה לחיסולו של עבאס מוסאווי בידי צה"ל בפברואר 1992.