יו״ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, מסר הערב (רביעי) את התייחסותו לפרסום האחרון בעיתון הדיילי מייל הבריטי, שפרסם אמש את תמונתו של ראש הממשלה לשעבר מסתיר את פניו בכניסה למסיבה בביתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין בניו יורק וכתב כי נערכה בבית מסיבה שבה השתתפו גם נשים צעירות.


בנאומו בכנס המפלגה במועדון הכולי עלמא בתל אביב, אמר ברק: "אני קורא את הדברים המיוחסים, חשוב לי להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים - הדברים הם שקר וכזב. נעשה בישראל ב-24 השעות האחרונות מעשה נבלה, עלילת דם מתועבת וחסרת כל בסיס. אך היא איננה מפתיעה, אנחנו חיים באווירה מורעלת, כשכל מי שמפריע לנתניהו להיות בשלטון הופך לבוגד".
מסיבת העיתונאים של אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני

"מסע ההסתה והשקרים הנוכחי רק מחזק את נחישותי להעביר את הרע והמסית הזה, משליטה בארץ שלנו האהובה. מגיל 17 בחרתי להיות במשך שנים רבות - לוחם. את חמשת הצל"שים שקיבלתי לא קנו לי מקורבים. הייתי עשרות פעמים מעבר לקווי האויב ובשדה הקרב, כי האהבה למדינה הזו בוערת בנשמתי. אף אדם, אף אדם, לא יהפוך אותי לפושע או בוגד, רק משום שאני חושף בבוטות את מנגנון ההסתה והרס הדמוקרטיה של החשוד, שגר בבית שהיה פעם מעונו של יצחק רבין. אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות, הפשע הנפוץ והבסיסי ביותר, ויש למגרו".

צילום: אבשלום ששוני
 
"אני פמיניסט. בעיני האלימות, והפליית, השתקת, והדרת נשים - היא פשע שהורס את יסודות השוויון והחרות. המעשים המיוחסים עתה לאפשטיין הם מתועבים, מעוררי זעזוע וסלידה בכל בן תרבות. ואם יורשע בהם הוא צריך להיות בכלא - לשנים. אלה מעשים המנוגדים לכל מה שאני, ומעולם לא היה לי חלק בהם. הנחיתי את עורכי דיני להוציא חברות שהוא קשור אליהן מהשקעותיהן בחברות שאני קשור בהן, ולהגיש תביעת דיבה כנגד העיתון המכפיש מאתמול. חשבתי שלאפשטיין הייתה מעידה חד פעמית. משהסתבר אחרת - אני מסיק מסקנות ומנתק כל קשר איתו".

"עובדה שתחת נתניהו, זנאי ומסית כבנו, זוכה להגנה ציבורית -חרפה היא"

עוד הוסיף: "יכול כל אחד ליטול קורה מבין עיניו. שהרי תחת משטר נתניהו הפכנו גם למקום בו עבריינים שהורשעו, מתקבלים בלי סייג בכל מקום. העובדה שתחת נתניהו, עבריין מין שהורחק לצמיתות מהשרות הציבורי, ממשיך להיות מקורבו הקרוב ביותר ומרכיב הממשלות שלו - חרפה היא. העובדה שכל מי שהתלונן נגד העבריין הזה, נזרק ממשרד רה"מ - חרפה היא. העובדה שתחת נתניהו, זנאי ומסית כבנו, זוכה להגנה ציבורית, לחיי פרזיט ולאבטחת שב"כ צמודה -חרפה היא. העובדה שתחת נתניהו שר בכיר שנאשם בחיפוי סדרתי על פדופילים, הוא מהכי מקורבים - חרפה היא".

בנוסף, קרא ברק לאיחוד במפלגות גוש השמאל. "ומכאן הערב אני קורא גם להנהגת העבודה ומרצ - בואו נשלב ידיים, בלי תנאים מוקדמים - כדי להבטיח את עתידה של ישראל", אמר ופנה לנתניהו: "אתה יודע ביבי, אתה לא תשתנה. אבל גם אני לא. אתה תמשיך להפיץ עלי שקרים ואני אמשיך להגיד עליך את האמת. כי שום פייק ניוז, של פייק ראש ממשלה לא יעצרו אותנו. אנחנו ננצח".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיב לדבריו של יו"ר ישראל דמוקרטית שכינה אותו "זנאי". בחשבון הטוויטר שלו כתב נתניהו: "העובדה שברק מביא איתו אבטחת שבכ על חשבון הציבור, לאי הפדופיליה של אפשטיין בקריביים (כפי שהודה בראיון לפני יומיים ל״דיילי ביסט״), למרות שעברו 20 שנה מאז כיהן במשך כשנה בלבד כרוה״מ הכושל ביותר של מדינת ישראל- היא החרפה. ברק תתבייש לך! תרח זקן, שיכור מוויסקי, וכנראה דמנטי שכמוך".


צילום: אבשלום ששוני

מהליכוד נמסר בתגובה לברק:
"גם השקר הזה של אהוד ברק לא ימלט אותו מלהשיב לאזרחי ישראל על השאלה: מה עשה בביתו של שותפו וחברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין ועל מה ולמה קיבל מהקרן שלו 2.3 מיליון דולר על מחקר שלא היה ולא נברא". 

כזכור, במכתב שנשלח מטעמו של יו"ר ישראל דמוקרטית, נטען כי הכתבה שפורסמה הינה "מחפירה" ואיים כי במידה ולא תוסר באופן מיידי ולא תפורסם התנצלות, העיתון ייתבע על ידי ברק.
 
"בכתבה ישנם מספר אישומים חמורים ומאוד לא נכונים כלפי הלקוח שלנו. ביקשתם למשוך אותו לפרשת אפשטיין, ורמזתם כי הוא קשור בצורה מסוימת ל"סביבה הפדופילית שטווה ג'פרי אפשטיין". מדובר בשקר, כמו שאתם יודעים", נכתב במכתב ההתראה.