בסוף השבוע שעבר סערו הרוחות בקהילה היהודית בצרפת, כשהשופטים החוקרים בפרשת הרצח של המורה שרה חלימי הגיעו למסקנה שרוצחה המוסלמי קובילי טראורה לא היה אחראי למעשיו בגלל עישון סמים, וכי אף שצעק "אללה אכבר, הרגתי את השטן", לא היה לרצח האכזרי מניע אנטישמי. אתמול המשיכו השופטים הצרפתים לעצום את עיניהם ולאטום את אוזניהם כשנשמעת המילה "אנטישמיות".
 
 הלשכה למלחמה באנטישמיות בצרפת ומנהיגי הקהילה היהודית הביעו תרעומת וזעזוע על החלטת השופט החוקר בפרשת השוד האלים של אחד ממנהיגי הקהילה רוז'ה פינטו ובני משפחתו ב־2017 בביתם בפרבר ליוורי גארגאן מצפון לפריז, שלא להכיר ב"רקע אנטישמי" לשוד ולתקיפה, שהיה גורם להחמרת העונש. 
 
רוז'ה פינטו, בשנות ה־80 לחייו, אשתו ובנו הותקפו על ידי כנופיה שפרצה לביתם ושחבריה טענו כי "ליהודים יש כסף". הם כפתו את בני המשפחה, הכו ועינו אותם כדי שימסרו לידיהם דברי ערך, כסף וכרטיסי אשראי. 
 

הלשכה למלחמה באנטישמיות הביעה צער בהודעתה על כך ששופטים חוקרים מסוימים משתדלים שלא להכיר באופיים האנטישמי של הפשעים, שחלקם הסתיימו ברצח, ומסרה כי למרות הבטחות הממשל להילחם בתופעה, מספר התקריות האנטישמיות גדל. מנהיגי הקהילה והפעילים נגד האנטישמיות קראו לרשויות המשפט למלא את חובתן, אחרת יישאו באחריות להמשך הפשיעה האנטישמית.