חמש שנים אחרי מבצע צוק איתן, שבו נהרג אחיו התאום הדר גולדין, צור גולדין לא נח ולא מתכוון לשתוק עד שאחיו יזכה למנוחת עולמים. "חיי השתנו מקצה לקצה", הוא מספר בראיון נרחב, שיתפרסם מחר במוסף "מעריב־סופהשבוע", שנערך בדירתו בירושלים אשר נמצאת באופן אירוני בדרך עזה. 
 
"הדר היה הבן אדם הכי קרוב אלי", אומר צור. "הקושי הגדול שאני מתמודד איתו זה החוסר שלו כדמות שהייתה איתי מגיל אפס. בבני עקיבא, במכינה, תמיד היינו ביחד. הרבה פעמים אני אומר שחוויתי בצורה חזקה מה זו אהבה ומהו מקורה. הנתינה, ההערצה ההדדית, השותפות. כשהוא התארס כל אחד נתן ספיץ', ואמרתי שם שהמצאתי מישהו שגילה מהו סוד האהבה. כשאני מדמיין לפעמים את היום שבו הוא יחזור, אני יודע שהוא לא יהיה בין החיים, אבל אני מבין גם שאנחנו לא נאבקים רק עליו, אלא על החייל הבא ועל הגישה איך מתמודדים עם מי שנחטף. חזרתו תסגור פצע פתוח, ברמה האישית, אבל גם ברמה הציבורית. פצע שחייב להיסגר".
 
השבוע הייתה תחושה שמשהו קורה. ביום שני, ממש מהיום למחר, זומנו משפחות השבויים והנעדרים לפגישה דחופה בשלישי בצהריים עם ראש הממשלה. זו הייתה הפעם הראשונה שנתניהו ישב עם כולם באותו החדר. משפחות גולדין, שאול, מנגיסטו וא־סייד. "הם היו נורא מסתוריים", מספר צור, שנכח בפגישה. "אמרו שזו יוזמה והתפתחות. זהבה שאול, שלא נמצאת במצב בריאותי טוב, הייתה משוכנעת שראש הממשלה מייצר פעולה משמעותית בדרך להחזרת אורון. 

הדר גולדין ז"ל, צילום: דובר צה"ל
הדר גולדין ז"ל, צילום: דובר צה"ל


"מסתבר שהפגישה הייתה תירוץ בכדי להראות לציבור שאיכפת לו. הצגה אחת גדולה שבה ביקש את רשותנו לבצע פנייה צנועה וסמלית לאו"ם. הצגה שבסיומה יוכל להצטלם ולהגיד שהוא מחויב להשבת הבנים. בפועל הוא רצה לקיים אירוע שכבר קיימנו לפני שנתיים באו"ם וראש הממשלה עשה כל שביכולתו כדי להסתירו. אמרתי לו שאני לא מבין את המחול הליצני הזה, כי את הדבר שהוא מציע אני יכול לעשות עם יד אחת קשורה מאחורי הגב. נעשה מצג שווא חמור".
 
כבר במהלך הפגישה נציגי המשפחות קלטו מה הייתה מטרת כינוסם. לאה, אמם של הדר וצור, עזבה את המקום בעיניים דומעות. "זה היה ניצול ציני של המשפחות לתעמולה והתחמקות מהביקורת הציבורית על צוק איתן", צור משוכנע. "לא רק שביקשנו שלא תהיה תקשורת, זה היה התנאי שלנו להגיע לפגישה. רק שתוך כדי כבר הודיעו על קיומה ומיד אחרי יצאה הודעה מסודרת מטעם ראש הממשלה. זו דוגמה למה שאנחנו חווים. אנשים אומרים לי 'ביזיון שבמשך חמש שנים לא החזירו אותם', ואני אומר שהביזיון הוא שבמשך חמש שנים לא נעשה מאמץ משמעותי להחזירם. אף אחד לא יטאטא מחדל של חמש שנים באיזו פעולה מינורית שכל אחד יכול לעשות".
 
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לצד המאמצים של רה"מ והמדינה להשיב את הבנים הביתה, ראש הממשלה נתניהו ממשיך לפעול בכל דרך, ולכן זימן את משפחות השבויים והנעדרים ללשכתו כדי להציג להם את ההצעה לדיון נוסף באו"ם בהובלת ארה"ב ובתיאום עם ישראל. רה"מ נתניהו מבין את כאב המשפחות וימשיך לעשות הכל כדי להשיב את הבנים הביתה".
 
הראיון המלא מחר ב"מעריב־סופהשבוע"