ועדת הפיוס להקמת הרשימה המשותפת הודיעה הערב (חמישי) כי המגעים לאיחוד בין המפלגות הערביות נכשלו, זאת על רקע חילוקי דעות בנוגע להרכב הרשימה לכנסת. המחלוקת, כפי שפורסם במעריב, סובבת סביב המקום ה-12 ברשימה, שעשוי להיכנס לכנסת על פי חלק מהסקרים.

בכיר באחת המפלגות הערביות אמר למעריב אונליין כי "לצערנו הרב, היו אמורים לתת את המנדט להקמת המפלגה, כפי שהוצע לפני כשבועיים על ידי ועדת הכינוס, אולם בשל עקשנות של בל"ד ותע"ל המהלך נכשל".

עם זאת, הוא הביע תקווה שעד המועד האחרון להגשת השמות ב-1 באוגוסט הצדדים יגיעו למתווה להקמת הרשימה המשותפת. ועדת הפיוס הודיעה כי היא עומדת על כך שההרכב שהוצע על ידיה הוא ההרכב המייצג ביותר של כל ארבע המפלגות שנמצאות כיום בכנסת. 

פרופסור מוסטפא כבהא, חבר ועדת ההסכמה, אמר במסיבת עיתונאים בנצרת: "היינו רוצים שהמפלגות יסכימו להצעתנו, אך הדברים לא הלכו כפי שרוצים. מאחר שאנחנו מחוייבים לציבור הערבי בישראל, ראינו נכון להביע את עמדתנו לאחר הקדמת הבחירות. אנחנו רואים שפרויקט הרשימה המשותפת שהוקמה ב-2015 הוא פרויקט של העם ועונה לציפיות הציבור הערבי. הוועדה עשתה הכל כדי לשמור על האחדות למען הציבור הערבי".
 
הסופר מחמד עלי טהא, ראש ועדת ההסכמה, אמר: "הזדמנות הפז שנוצרה מפיזור הכנסת התפוגגה, שכחנו את שאירע בבחירות האחרונות כאשר נאלצנו לדרבן מצביעים מהמסגדים, שכחנו את חוק הלאום, את האלימות והפשע, והימין הפשיסטי, העם שלנו רוצה אחדות לוועדת הפיוס אין אינטרס אלא האינטרס של העם. עבדנו לילות כימים על חשבוננו. ידינו נקיות, לא עשינו איפה ואיפה כלפי אף אחד, רצינו לבנות את הרשימה עד המקום ה-14 כדי שהרשימה המשותפת תצליח, וכל הסיעות נתנו לנו ייפוי כוח, הדרישה שלהם הייתה שעשרת הראשונים יהיו כמו בבחירות האחרונות אך כולם דרשו את המקום ה-11 בשבילם. תע"ל ובל"ד לא כיבדו את ייפוי הכוח שניתן לוועדה. מי שיתרחק משיתוף פעולה מתקרב להתאבדות פוליטית, ואם היו כולם מסכימים, היינו מתקרבים ל-14 מושבים".
 
בהודעה מטעם בל"ד נאמר, כי "בהרכב של ועדת ההסכמה הייתה טעות אסטרטגית שאמרנו שעל המפלגות לתקנה במשא ומתן ביניהן. צריך רצון טוב".
 
ואילו מחד"ש, שהסכימה יחד עם רע"מ למתווה של הוועדה, נאמר כי "אנחנו עומדים על כך שתהיה רשימה בהשתתפות כולם, ומכבדים ומעריכים את החלטת ועדת ההסכמה. עשינו הרבה מאוד בשבועות האחרונים על מנת להביא להסכמה רחבה כאשר גם אנחנו וגם רע'מ הסכמנו להצעת הוועדה, אך בל"ד ותע"ל סירבו. אנו שבים וקוראים להגיע להסכמה מהירה".
כזכור, לפני ארבעה ימים יצאה הודעה כי הושגה הסכמה בין ארבע מפלגות על הרכב הרשימה, אולם לאחר מכן היא הוכחשה על ידי תע"ל ובל"ד. בחודש שעבר הודיעו ארבע המפלגות שאמורות להרכיב את הרשימה המשותפת, חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד, כי הושגה הסכמה על ריצה יחד בבחירות הקרובות, כאשר יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, יועד להיות זה שיעמוד בראש הרשימה.