שר החוץ ישראל כ"ץ המבקר בוושינגטון נפגש אמש לפגישה פומבית ראשונה עם שר החוץ של בחריין שיח חאלד אל אחמד אל חליפה. הפגישה הפומבית והצילום המשותף תואמו מאחורי הקלעים על ידי אנשי מחלקת המדינה האמריקאית, במסגרת הוועידה לחופש דת בוושינגטון שמארח מזכיר המדינה מייק פומפאו. ממשרד החוץ נמסר כי "השניים שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות וסיכמו להמשיך לעמוד בקשר".
כזכור, לפני כשבועיים ביקר השר כ״ץ באבו דאבי שם נפגש עם אישיות מדינית בכירה באמירויות. הוא סיכם לאחרונה עם רה״מ על הצבת יעד ברור למדיניות החוץ הישראלית, לקידום נורמליזציה וחתירה לחתימת הסכמי שלום בין ישראל למדינות המפרץ הערביות, במהלך בשנים הקרובות. מהמשרד נמסר כי יובילו את המדיניות "בתמיכת ראש הממשלה ובשיתוף כלל הגופים העוסקים בנושא. יצויין כי גם האמריקאים מעורבים ומסייעים במגעים".
נסיעתו של כ"ץ התקיימה מיד לאחר ועידת בחריין ובמסגרתה פגש השר גם את מזכ״ל האו״ם והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראליים. בנוסף, קיים השר כ״ץ פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות. עוד צוין, כי בפגישה נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים.

עוד הוסיפו במשרד החוץ: "כמו כן נידונה הפעילות המשותפת לקידום הקשרים הכלכליים בין המדינות בתחומים שונים, כמו טכנולוגיה מתקדמת, אנרגיה, חקלאות ומים. במסגרת זו השר כ״ץ הציג את יוזמת "המסילות לשלום אזורי" לחיבור כלכלי ואסטרטגי של סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמלי חיפה בים התיכון".