נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי ספינת המלחמה האמריקאית 'USS בוקסר' יירטה הערב (חמישי) מל"ט איראני שהתקרב לעברה במצרי הורמוז. משרד האוצר האמריקאי פרסם הערב כי ארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על חמישה אנשים ושבעה גורמים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית.



הטלוויזיה באיראן דיווחה מוקדם יותר היום כי משמרות המהפכה השתלטו על מכלית נפט זרה במפרץ הפרסי. "מכלית זרה שניסתה להבריח מיליון ליטרים של נפט נתפסה מדרום לאי לארק במפרץ הפרסי", נאמר בהודעת טלוויזיה הממלכתית במדינה.
תקרית זו יכולה להיתפס כתגובה לתפיסת מכלית איראנית על ידי כוחות בריטיים בגיברלטר בתחילת החודש. המכלית האיראנית, גרייס 1, נתפסה, בשטח בריטי סמוך לספרד, לאחר שנחשד כי היה מנסה להעביר נפט לסוריה תוך הפרת סנקציות של האיחוד האירופי, צעד דרמטי מצד מדינה אירופאית, שעורר את זעם טהרן.

בתגובה, איימו האיראנים לנקוט בפעולת גומלין. "אם בריטניה לא תשחרר את מכלית הנפט האיראנית, חובה על השלטונות לתפוס מכלית נפט בריטית", אמר מוחסין רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של איראן ומפקד משמרות המהפכה לשעבר. "איראן האסלאמית מעולם במהלך 40 שנותיה לא פתחה במעשי איבה בשום קרב, אבל גם אף פעם לא היססה להגיב לתוקפנות", הוסיף.
בתוך כך, מוחמד ג'וואד זריף, שהשתתף אתמול בניו יורק בכינוס מועצת האו"ם לענייני פיתוח, אמר בראיון לרשת NBC כי ארצו אינה רוצה שיהיה בידיה נשק גרעיני. "איננו רוצים ואיננו עומדים לפתח נשק גרעיני", טען זריף, "לו רצינו בכך, יכולנו לעשות זאת מזמן". עם זאת, דובר המשלחת האיראנית לאו"ם רזה מוריוספי הכחיש כי טהרן תהיה נכונה לשאת ולתת על תוכנית הטילים שלה. זאת, בניגוד לפירוש שניתן לדבריו של זריף, שאמר כי על ארה"ב יהיה להפסיק למכור טילים לסעודיה ולנסיכויות המפרץ, כלומר שזה "המחיר" שדורשת איראן עבור הוויתור על טיליה.