הסתבכות משפטית ודיפלומטית בקשר להחזקת מכלית הנפט "גרייס 1" שהובילה נפט איראני ומוחזקת על ידי הבריטים בגיברלטר לבקשת ארה"ב. ארגון "שורת הדין" באמצעות עורכי דין בגיברלטר הגיש תביעה בבית המשפט המקומי למכור את הנפט והספינה ולהעביר לו סכום כסף של 178 מיליון דולר וזאת כדי לאכוף פסק דין של בית משפט אמריקאי שניתן בעתירת נפגעי טרור בישראל.



ההליך המשפטי המפתיע בגיברלטר מכוון נגד ממשלת איראן, משרד המודיעין שלה וממשלת סוריה בטענה כי היו מעורבים בפיגוע טרור בירושלים ב-2014 שבו נרצחה התינוקת חיה זיסל בראון בת ה-3 חודשים ונפצעו שרה הלפרין ושמשון הלפרין. את הפיגוע ביצע עבדול רחמן שלודי כאשר דהר עם מכוניתו לקבוצה של הולכי רגל. בית משפט אמריקאי קיבל בזמנו את עתירת "שורת הדין" וקבע כי המשיבים הם שהעניקו חסות לפיגוע הטרור שנעשה על ידי איש החמאס.



המכלית המוחזקת בגיברלטר נעצרה על פי מידע מודיעיני של ארה"ב כי היא הובילה את הנפט לסוריה ובכך הפרה את העיצומים הבינלאומיים על אותה מדינה. בידיעה שפורסמה בגיברלטר נאמר כי ארגון "שורת הדין" קשור למוסד ובכך מבקשים לרמוז כי ממשלת ישראל מערובת בפרשה, אף שיודגש כי מדובר בעמותה עצמאית אם כי בעבר נעזרה במידע של המוסד מעת לעת להגשת תביעותיה ברחבי העולם, נגד ארגוני טרור ומדינות תומכות טרור בשמם של נפגעי פעולות טרור.