זעם במרצ: יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ', תקף הבוקר (שישי) את יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, בראיון בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM, זאת לאחר שהאחרון הודיע לו אמש כי החליט לסרב לאיחוד בין המפלגות. הורוביץ טען כי "מטרת המהלך הזה היא לחבור לממשלת נתניהו".



הוא הסביר כי "פרץ לא הוא לא עבד עלי, אבל אני חושב שהוא פשוט ריסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל, ובמקום איחוד גדול הוא בחר בשריון קטן ופונה ימינה. אני מאחל לו בהצלחה בדרך. הוא לא ניהל איתי משא ומתן, אנחנו קיימנו שיחות מאוד טובות, כמו שאנחנו מקיימים גם עם גורמים אחרים, והמטרה הייתה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לקדם את הערכים שלנו".

הוא סיפר לך שהוא בקשר עם אורלי?
"לא".



אז הוא עבד עליך.
"לא, הוא לא עבד עלי. הוא בחר ברגע האמת שלא לעשות איחוד בשמאל ולא לעשות את הדבר החשוב הזה, אלא לפנות ימינה, לפנות לכיוון אחר. אני חושב שמטרת המהלך הזה היא לחבור לממשלת נתניהו, לשם הוא מכוון, לזה נועד החיבור הזה שהא עשה בצורה הזאת כשהוא נוטה ימינה. הדברים גם עלו בשיחות איתי".


 


שמה? אמר שרוצה ללכת לקואליציה עם נתניהו?
"הוא אמר שגם מטרתו היא ממשלה, בהחלט כן. העניין הזה הוא עניין קריטי. מרצ היום היא המפלגה היחידה שלגביה זה ברור שלא נשב עם נתניהו, ולא נתפתה לעסקאות - הרי ביבי מחפש לעשות כל עסקה כדי להשיג לעצמו חסינות ולהתחמק ממשפט ומכלא, ומרצ היום, זה מדהים, היא המפלגה היחידה שאומרת 'לא נשב עם נתניהו ולא נלך בכיוון הזה'. הם סירבו להתחייב שהם לא ייכנסו ולא ילכו למהלך כזה, אתה מבין? וזה, שמע, זה דבר שהוא קריטי. זה לא רק עניין של איחוד בגוש השמאל שפרץ מרסק ובוחר ללכת בדרך אחרת. זה גם משפיע באופן מהותי על הסיכוי להחליף פה את השלטון".



אם יקבל מספיק מנדטים, הוא יכול לחבור לכחול לבן ואליכם לקואליציה.

"או לקואליציה אחרת. אני לא יודע לאן פניו מועדות, אני יודע מה אנחנו. אנחנו לא עושים את הזיגזגים, האלה ואנחנו לא בגדנו בבוחרינו כמו שאחרים בסביבה".

כלומר אתה אומר שהוא בגד בבוחריו?
"אני חושב, ואני שומע את פניית הציבור במחנה שלנו, לעשות איחוד גדול בשמאל. אומר לך במילים מפורשות: הוא בגד לא רק בבוחריו, אלא בכלל בשאיפה הזאת הכל כך חזקה לעשות איחוד בשמאל כדי לקדם את הערכים שלנו ולא לעשות את זה כדי לקדם קומבינות ולשמש משענת לנתניהו או כל כמיני דברים מהסוג הזה. מרצ לא הולכת בדרך הזאת".
 
אורלי לוי מביאה משקל חברתי גדול.
"מה זה משקל חברתי? מרצ היא מפלגה חברתית והיא מפלגה שמניפה את הגדל הזה שנים רבות. היא הסיעה החברתית המצטיינת בכנסת, השאלה היא עם מי אתה חובר ולאן אתה הולך. איך אתה יכול להיות חברתי כשאתה פונה ימינה? אורלי לוי באה מישראל ביתנו והצביעה בעד חוק הלאום, תמכה בו, איזה מן חברתי יש פה? מה המסר שעולה מהעניין הזה?".

אורלי לוי פעלה כל היותה בכנסת בתחום החברתי.
"מאה אחוז, חס וחלילה, גם אנחנו. לכן חשבנו שהחיבור הנכון - וברוח הזאת פעלנו, הוא לעשות חיבור בין העבודה למרצ כמחנה חברתי, אבל ברגע שעמיר פרץ ריסק את העניין הזה וסרב ובחר ללכת בדרך אחרת, אני אומר לך אנחנו נניף את הדגל הזה ואנחנו נהווה את הכתובת לכל האנשים במחנה שלא מוכנים לסכן את הקול שלהם על איזה מין הרפתקה כזו ורוצים להיות גאים בהצבעה שלהם ולא לגלות יום אחרי שהקול שלהם הלך  למקום אחר".