בכיר בלשכת נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נחקר באזהרה ביממה האחרונה בחשד לעבירת מתחום טוהר המידות. החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. הנחקר מלווה כבר כ-20 שנה את הנשיא בתפקידיו השונים, והפרשה בה הוא נחשד אירעה כאשר ריבלין כיהן כיו"ר הכנסת.



על פי החשד, בתקופה זו היה החשוד אחד ממקימי חברה שסייעה בפיתוח ושיווק תרופה נגד צהבת ששווקה באפריקה, ועל עבודתו קיבל אותו הבכיר עמלות גבוהות, עליהן לטענת החשוד הוא דיווח ואף שילם מסים. עם זאת, בחקירה נבדק החשד כי אותו הבכיר עשה שימוש בתפקידו וקשריו לריבלין כדי לקדם את האינטרסים של החברה. בנוסף לכך נבדק האם מותר לאדם בתפקידו לקיים עסק פרטי, במקביל לעיסוקיו הציבוריים, גם אם הוא מדווח עליו.



פרקליטו של החשוד, עורך הדין ששי גז התייחס לחשדות ואמר כי מרשו דיווח על פעילותו והכנסותיו לרשויות החוק והוסיף "אנחנו מאמינים שבמעשיו אין כל רבב, הוא נחקר ושוחרר למעצר בית, כדי לאפשר לחוקרים לבחון את  וטענותיו כפי שעלו בעדותו. אנחנו מאמינים כי הפרשה תסתיים בלא כלום, וכפי שנהג לתרום לציבור, מרשי ישוב לפעילויותיו במהרה. מדובר באדם חף מפשע שלא עשה דבר בניגוד לחוק".



מלהב 433 נמסר כי "במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, נחקר באזהרה ביממה האחרונה עובד ציבור בכיר בבית הנשיא. מדובר בחקירה הקשורה לעבירות מתחום טוהר המידות ונוגעת לחשוד עצמו". 

מדוברות בית הנשיא נמסר היום כי "להנהלת בית הנשיא הועבר עדכון ממשטרת ישראל בדבר זימונו של אחד מעובדי המשכן לחקירה. פרט למידע זה, לא ידוע לנו במה דברים אמורים ואנו כמובן נעמיד לרשות המשטרה כל שיידרש על מנת להביא את העניין לבירור בהקדם האפשרי".

כזכור, לפני כחודש וחצי בלבד הורשע בכיר במשרד החוץ בעבירות מתחום טוהר המידות. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אבשלום אשורי, מנהל מחלקת משק במשרד החוץ לשעבר, בשבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, ולקיחת שוחד. בין היתר, אשור יצא לחופשות עם משפחתו על חשבון המשרד בהיקף של 270 אלף שקלים וכן רכש לצרכיו הפרטיים בשר ומוצרי מזון נוספים, בהיקף של כ-180 אלף שקל, כשחלקו הארי של סכום זה שולם ע"י משרד החוץ.