"להתנגדות יש טילים שפוגעים בכל נקודה בפלסטין", כך אמר היום (שבת) אסמאעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של חמאס, "ההחלטה לצאת מסוריה הייתה החלטה של המוסדות שלמדו היטב את הסוגיה עם תחילת המשבר עם גורמים סורים, כדי לשמור על סוריה וביטחונה". הוא הוסיף: "לא התערבנו בענייניה הפנימיים של סוריה בעבר, ולא נתערב באף שלב ומקווים שסוריה תחזור להיות חזקה".
בהמשך דבריו גינה את הפגישה של שר החוץ הבחרייני עם בכירים ישראלים בוושינגטון "ואת הביקורים ההדדיים בין ישראל לאמירויות". בתוך כך, משלחת של בכירים בחמאס, בראשות הממונה על הזרוע הצבאית בגדה המערבית, סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי, הגיעה לטהרן בירת איראן. "הביקור יימשך כמה ימים, ואנו מצפים לתוצאות חשובות", ציין מנהיג חמאס.
בתוך כך, חמאס קרא למתווכים בין הארגון לישראל, להתערב באופן מיידי "כדי להפסיק את הפשעים של הציוניים נגד בני העם שלנו, שיוצאים להפגין בדרכי שלום, ולהסיר את המצור". דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "העובדה שישראל מתכוונת לירות במפגינים בדרכי שלום, רובם נשים, ילדים ועיתונאים, בנשק חי בצעדות השיבה ושבירת המצור ה-67 - יום שישי של שריפת הדגל - היא פשע נוסף שמצטרף לרשימה השחורה שלה נגד העם הפלסטיני והעם הנמצא במצור ברצועת עזה".

לדבריו, אנחנו מטילים את האחריות על האויב הציוני וקוראים לנקוט באסטרטגיה של מאבק חזק שירתיע את הישות הפושעת ותשים קץ לפשעיו, תוך שאנו מדגישים שהדם הפלסטיני הוא קו אדום, ולא ניתן להשלים עם ירי חי לעבר המפגינים בדרכי שלום. חמאס קרא למתווכים, ובראשם מצרים, "להתערב מייד כדי להפסיק את הפשעים כלפי העם הפלסטיני ולהביא לסיום המצור".
כזכור, ביום שישי התקיימה הצעדה השבועית ה-67 תחת השם "שריפת דגל ישראל". בצעדה השתתפו כ-7,000 פלסטינים. במהלך העימותים עם חיילי צה"ל, שהתפרשו בחמשה מוקדי עימות קבועים, נזרקו אבנים, רימונים ולבנות חבלה לעבר הכוחות. חלק מהמפגינים אף ניסה לחבל בגדר. ממשרד הבריאות בעזה נמסר, כי 97 פלסטינים נפגעו, בהם 47 מירי חי, ועוד 4 פראמדיקים ושני עיתונאים.