"מאמין בימין החדש": שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, ספג מכה אנושה בבחירות הקודמות, כשמפלגתו לא עברה את אחוז החסימה. הערב (שבת) שודר בחדשות 12 ראיון עם בנט, שדיבר על הכל - החיים באזרחות לקראת מערכת הבחירות הבאה, על מצב מפלגות הימין, על היחסים עם איילת שקד ועל הפיטורין מתיק החינוך על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כל זה על רקע פגישתו הצפויה עם שקד לגבי המשך הדרך הפוליטית בין השניים.
"התקופה באזרחות היא כיפית מאוד מאוד", פתח בנט את דבריו, והתייחס לכישלון בבחירות באפריל: "חטפתי מכה, זה נכון. אני גאה על זה שאני נלחם על כל קול כמו פייטר. גם בהייטק לפעמים את מצליח ולפעמים אתה נכשל. אני חושב שעברתי תהליך בחודשים האחרונים. נכשלנו כי אני חושב שלא סיפרנו את הסיפור למה הקמנו את המפלגה הזאת. בקמפיין הלכנו על דברים שוליים ולא נכונים, פשוט היה צורך להגיד לציבור למה יש צורך בימין החדש, מפלגת ימין ליברלית".

ימין שלא ידבר על טיפולי המרה?
"נכון. ימין נורמלי, ימין אמיתי. אנחנו לא פשרנים אבל לכל מה שקשור לדת ומדינה והיחסים בין אנשים במדינה - יש צורך בימין מחבר. ידעתי לחיות עם אשתי החילונית, ואנחנו חיים יחד 22 שנה. כל ההקצנה בפוליטיקה שהיינו עדים לה במערכת הבחירות האחרונה - אנחנו צריכים ימין מאחד. המקום שלנו בזירה הפוליטית הוא קריטי, לא רק חיוני. ימין שאוהב יהדות ומתנגד לכפייה".

מה לגבי חיבורים?
"אני מאמין חד משמעית בימין החדש, אבל באותה נשימה אמרתי שיהיו חיבורים. לא יודע עדיין להגיד עם מי. הימין החדש רץ קדימה, עם או בלי איילת. אשמח שאיילת תצטרף, אמרתי לה שאם היא תרצה להצטרף אני אניח את האגו בצד, וזה נמצא בדיונים. אני בונה את הימין החדש, אני בונה שטח, בונה תוכניות בדיור, בגיוס וכו'".

"אני חושב כשכחלון ירד מהמפה, ופייגלין מאבד כוח, ולכן, הציבור צריך ימין חדש", הוסיף. "אני מוכן לאפסן את האגו שלי למען הצלת הימין, ולמען קיום הימין. אני לא מוותר על הערכים שלי, אני בעד גיוס נשים לצה"ל, לצד שירות לאומי. אני בעד רבנות ציונית לישראל, אני בעד חיבורים בין חילונים לדתיים. אני נגד עליהום על חרדים בענייני גיוס. יכול להיות שאדון בדברים עם אנשים עם דעות אחרות, זה לא רצוי, אבל זה יכול לקרות".

ובתוך הימין?
"היו בחירות, לא עברנו את אחוז החסימה, זו המציאות. כרגע, אף אחד לא פסול בימין מבחינת גוש טכני, אבל נדע יותר בימים הקרובים. אני לא מחכה לאף אחד. אם הייתי נעלב או לוקח ללב הייתי בבעיה. אני חי את הדרך הזאת, אני מאמין שדתיים וחילוניים צריכים לעמוד על אדמה אחת. יש לי הערכה גדולה לאיילת, מקווה שנוכל להיות ביחד - יכול להיות שכן יכול להיות שלא".
מה דעתך על רפי פרץ?
"לא מחלק ציונים לפוליטיקאים. אני לא חושב שזה היה רעיון טוב להחליף שר חינוך באמצע הקדנציה. אמרתי שאני חושב שזו שגיאה, אבל יש לי הערכה אישית רבה לרפי פרץ, הוא איש טוב".
"אני לא אהיה כפוף לרבנים, אהיה כפוף אך ורק לעם ישראל ולציבור. אני אמליץ על מועמד ימני שיכול להרכיב ממשלה, אצלי לא יהיו בחירות שלישיות. כלומר, אם נגיע למצב בו לא תקום ממשלה, אני אצביע נגד פיזור הכנסת. לא מתזזים את המדינה לבחירות שלישיות.

נתניהו הוא אפשרות? יכול לכהן תחת אישום?
"נתניהו לא פסול, הוא בהחלט אפשרות. רק כשכתב האישום יוגש, בם יוגש, וזה יקרה אנחנו נבחן את הדברים, צריך לראות אם אפשר לנהל מדינה בצורה הזאת".
שר הביטחון הוא עדיין הפנטזיה?
"אני לא מדבר תיקים, זה עוד משהו שלמדתי באזרחות".
נתניהו פיטר אותך ככה, בלי טלפון בלי מכתב בלי כלום?
"נכון. אם הייתי מערב רגשות הייתי במצב אחר".