עשתה היסטוריה: אימאן חטיב-יאסין, נבחרה היום (שבת) כמועמדת לכנסת ה-22 מטעם רע"מ. חטיב-יאסין בת 54 היא האישה הראשונה הנבחרת להיות מעומדת מטעם המפלגה. היא נבחרה למרות שהנשים מהוות רק 11% ממספר חברי הוועידה הכללית של התנועה האיסלאמית. חטיב-יאסין אמא לארבעה ילדים (שלושה בנים ובת), ומתגוררת ביפיע. 
"ברוך השם, מדובר בצעד מבורך ויום היסטורי בתנועה האיסלאמית", אמרה חטיב-יאסין בשיחה עם "מעריב אונליין", "למרות שהנשים מהוות אחוז קטן בוועידה, אחיי הגברים בחרו בי למקום הרביעי. זה מראה על פתיחות בקרב התנועה האיסלאמית". חטיב-יאסין עלתה לרגל למכה והיא מכונה בקרב התנועה "חאג'ה אום שחאדה". היא בוגרת תואר שני מאוניברסיטת תל אביב בעבודה סוציאלית בנושא "זהות ואימהות", הקימה וניהלה במשך 14 שנים את מתנ"ס יפיע, ובשלוש השנים האחרונות מנהלת מתנ"ס בזימר.
אם תיבחר לכנסת, היא תקדם את הנושאים החברתיים, ענייני החינוך וענייני הנשים בישראל.  חטיב-יאסין היא בוגרת מכון מנדל למנהיגות, הקימה וניהלה מרכז לנערות בסיכון במשך עשר שנים. היא גם סיימה לימודים בהנהלת חשבונות 1 ו-2 בארץ, קורס חברת דירקטוריון באוניברסיטת בר אילן וסיימה קורס גישור בסכסוכים בקובנטרי, אנגליה.