למרות הדיווחים הדרמטיים על כך שפגישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד במוצאי שבת תהיה מכרעת בכל הנוגע למודל בו ירצו בבחירות הקרובות לכנסת, הסתיימה בסופו של דבר הפגישה המדוברת, כאשר שום החלטה דרמטית לא נרשמה. השניים חלוקים בדעתם בדרך בה עליהם לרוץ בבחירות הקרובות כאשר ככל הנראה שקד מעדיפה ריצה בראש איחוד גדול של מפלגות הימין ובנט מנגד נוטה יותר לריצה עם מפלגת הימין החדש, לצד מפלגה נוספת בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. 



הסקרים האחרונים מראים כי במידה ושקד תעמוד בראש איחוד של כלל מפלגות הימין היא תשיג את התוצאה הטובה ביותר מבין האפשרויות הקיימות האחרות ותגיע ביחד עם המפלגה המאוחדת למספר דו ספרתי של מנדטים. כזכור, במהלך הבחירות האחרונות רצו נפתלי בנט ואיילת שקד בראשות מפלגת 'הימין החדש', לאחר שפרשו מ'הבית היהודי', אך לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כאשר היו חסרים להם כ-1,400 קולות בלבד. 



מנגד בסביבתו של שר החינוך חדש, רפי פרץ, מביעים התנגדות למתן המקום הראשון במקרה של איחוד לשקד וסבורים כי על פרץ להישאר בראשות המפלגה, בטענה כי בראש מפלגה של הציונות הדתית צריך לעמוד אדם המשתייך לציבור הדתי לאומי. 



חברו למפלגה, בצלאל סמוטריץ' צייץ אמש כי "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם. צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".