פסק דין של בית הדין הרבני ביטל בחשאי את אבהותו של אב כדי להתיר את ילדיו - אח ואחות, מחשד ממזרות. זאת, בלא ידיעתו של האב הביולוגי של השניים ובניגוד מוחלט להחלטתו של בית המשפט העליון שקבע לפני שנים רבות כי הוא אביהם של האח והאחות וכי עליו לשלם עבורם מזונות.



הגבר חי עם אימם של הילדים במשך עשר שנים ללא נישואין. כאשר נולדו הילדים האם עדיין הייתה נשואה לבעלה הראשון, לא התגרשה ממנו ונחשבה ל"אשת איש". במהלך השנים התערערו היחסים בין האב לאם ובית המשפט המחוזי ואחריו העליון קבעו בבואם לדון בנושאי המזונות והסדרי הראייה באופן חד משמעי כי הוא אביהם הביולוגי של הילדים.



לאב נודע  שבתו עומדת להינשא לבחיר ליבה לפני מספר חודשים. הוא פנה כמה פעמים לרב הראשי לישראל ושאל כיצד בכוונת הרבנות לאשר את החתונה במצב שבו נמצאים הילדים. הוא לא נענה. האב פנה גם לגורם במשרד לשירותי דת וניהל אתו שיחות בוואטסאפ, ובשיחה האחרונה התקשר אליו אותו גורם  ואמר לו "תעזוב בשקט, אל תעשה רעש, נפתור לך את העניין". הבת נישאה לאחר זמן מה כדת משה וישראל או אז התקשר האב לרב שחיתן את בתו ושאל כיצד הוא מחתן אותה בלי ההיתר הנדרש. הרב ענה כי הוא קיבל אישור לכך מבית הדין.



מבירור עלה כי בית הדין הרבני קיים דיונים בנוכחות אמם של הילדים, הבת ואדם נוסף. האחרונים מסרו עדות ובסופו של דבר התיר בית הדין את הילדים מממזרות כשהדיינים הסתמכו על פסק הלכה הקובע ״רב הבעילות אחר הבעל״, כלומר, שאביהם של השניים הוא בעלה של האישה ולא בן הזוג שהיא חיה עמו ושבית המשפט קבע כי הוא האב.



אביהם של הילדים אמר היום בראיון ל"כאן ב'" כי "מחקו אותי, לא הייתי צד בדיון, לא ידעתי דבר, לא עשו בדירת רקמות, שילמתי מאות אלפי שקלים מזונות במשך שנים, יש לי 28 תצהירים של האם שמעידים כי אני האב. אני אאבק כל עוד אני חי. אני בן לניצולי שואה, הורי נהרגו בתאונה בארץ כשהייתי בן שנה והילדים האלה הם השריד היחיד של המשפחה שלי. מדינה אחת - שני פסקי דין סותרים". עוד אמר האב, כי "לקחו פסק הלכה והתאימו אותו לעובדות שקריות. סיימו הכול בשני דיונים ומחקו אותי. אני דורש חקירה מקיפה. איך הם התעלמו מעובדות שהיו מונחות לפניהם? אני קורא לרבנים שאכפת להם לשאול את השאלות״.