הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עאדל אבו הדייב, תושב רהט, בגין תמיכה בארגון הטרור חמאס וכן בכוונה לבצע פיגוע בבית מלון, כך הותר לפרסום. אבו הדייב נעצר בחודש יוני ומהחקירה עלה כי הוא החל לתמוך בארגון הטרור חמאס לאחר שנחשף לתוכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט.



עוד העלתה החקירה כי אבו הדייב ניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון בישראל אותו הכיר מעבודתו בסמוך כגנן וכן ניסה להכין רקטה, ואף רכש לצורך כך חומרים שונים. במהלך החקירה הסגיר אבו הדייב 5 רימונים (2 רימוני גז, 2 רימוני הלם ורימון עשן), וכן רובה קרלו שהיו ברשותו.



היום, כאמור, הוגש כנגדו כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. 



משב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה את מעורבותם של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, שחלקם מושפעים מתעמולת החמאס המופצת ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הפלסטיניים".



בירושלים, הגישה הפרקליטות כתב אישום לבית המשפט המחוזי לנוער נגד נער בן 17 בגין מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור, הצתה וייצור נשק. עפ"י כתב האישום, מחודש פברואר 2019 היה הנאשם בקשר באמצעות הפייסבוק עם שני פעילי חמאס אשר שהו בעזה. במסגרת הקשר ביניהם ביקשו הפעילים מהנאשם, שנעתר להם, כי יאסוף צילומים ומידע על אודות אתרים ביטחוניים בישראל. בדרך זו, אסף הנאשם מידע על מחסומים צבאיים תחנות משטרה וכן שלח סרטונים מהר הבית במקומות שונים. הנאשם עשה כן ביודעו כי מדובר במידע שנועד לצורך פעילות צבאית של ארגון החמאס.

בנוסף, מואשם הקטין בכך שבשנת 2017 הכין  יחד עם אחרים בקבוקי תבערה, והשליך אותם יחד עם אחרים לעבר ביתו של מתלונן המתגורר בשיח ג'ראח, וזאת אך בשל היותו יהודי.  אחד מבקבוקי התבערה גרם לדלקה בחצר הבית.