הרג ונמלט: פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד עומאר מוסראתי בן ה-23 מרמלה, בגין הריגתה של אינתיסאר אלעיסאווי ז"ל. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן ענבר פישביין, במועד שאינו ידוע במדויק פרץ סכסוך בין הנאשם לבין שכנו, בן המנוחה, על רקע שאינו ידוע.

ב-25/5/19 במקום ובשעה שאינם ידועים התעמתו השניים, ובמהלך העימות נחבל הנאשם. בעקבות זאת, החליט הנאשם לפגוע או לאיים ולהפחיד את בן המנוחה ואת בני משפחתו, באמצעות ירי לעבר ביתם. לשם כך, בהמשך אותו היום, הצטייד הנאשם באקדח, נטל אופניים חשמליים, על מנת שיוכל להגיע ולהימלט מהמתחם במהירות. הנאשם לבש סוויטשירט עם כובע (קפוצ'ון), כשהוא חובש את הכובע על ראשו, מתוך כוונה להקשות על זיהויו. כמו כן, כיבה הנאשם את מצלמת האבטחה שבבית, וזאת על מנת שזו לא תתעד את יציאתו מהבית וחזרתו לבית במועדים הסמוכים לביצוע הירי
בשעות הערב, יצא הנאשם מהבית כשהוא רכוב על האופניים לעבר המתחם. כעבור דקה או שתיים, הגיע הנאשם אל ביתה של המנוחה, וממרחק של עשרות מטרים ממנו, ירה לעברו כ- 13 יריות באמצעות האקדח. חלק מן הקליעים שירה הנאשם פגעו במתחם וברכב היונדאי של בת משפחת אלעיסאווי שחנתה בסמוך. 
 
בעת ביצוע הירי על ידי הנאשם, ניצבה המנוחה ליד דלת הבית. אחד הקליעים שירה הנאשם מהאקדח פגע בזרועה וחדר לבית החזה שלה. כתוצאה מפגיעת הקליע נפצעה המנוחה באורח אנוש. היא הובהלה לבית החולים, שם נקבע מותה כעבור דקות אחדות. אחד מהקליעים שירה הנאשם פגע בירכו השמאלית של אדם שעבר בסמוך למתחם וגרם לו לפציעה בעטיה הובהל לבית החולים, שם קיבל טיפול רפואי. במעשיו אלו גרם הנאשם באדישות למותה של המנוחה, וגרם לחבלה חמורה בעובר אורח בנסיבות מחמירות באמצעות נשק חם.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד ענבר פישביין כי: "מסוכנותו של המשיב הינה ברורה ונלמדת לא רק מן העבירות החמורות המיוחסות לו, המקימות חזקת מסוכנות סטטוטורית אלא גם מנסיבות ביצוען. לאחר תכנון מוקדם, ירה המשיב מספר יריות לעבר בית מגורים ממרחק של כמה עשרות מטרים (ואף פגע בבית וברכב שחנה בסמוך לו), זאת כשהוא אדיש לאפשרות גרימת מותו או פציעתו של אדם. המנוחה והפצוע שנקלעו, למרבה הצער, ל"אזור האש" נפגעו, והתוצאה טרגית – מותה של המנוחה".