קצין המשטרה שביצע את הירי שגרם למותו של סלומון טקה ז"ל הוא בן דודה של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עינת גיל-צובארי, כך נודע היום (ראשון). עקב הקרבה המשפחתית הדירה עצמה גיל-צובארי מכל עיסוק בפרשה. כזכור, נציגי משפחת טקה טוענים שהשוטר קיבל יחס מיוחד במהלך החקירה, כולל העבודה שנשלח למעצר בית. 



בכירים במשטרה טענו כי כל ניסיון את ראש אמ"ש לפרשה הזאת כמי שלכאורה טיפלה בנושא, הוא ניסיון נלוז וקנטרני שכן הקצינה הבכירה לא הייתה מעורבת כלל בטיפול בהליך המשמעתי, לא קיבלה מידע לגבי הטיפול לא קיבלה מסמכים הקשורים לפרשה ולא עסקה בה כבר מראשית חשיפתה. אותם קצינים מציינים כי מי שטיפל בנושא היה סגנה של גיל-צובארי, כשהיא מידרה עצמה מכל מידע שקשור לפרשה. 



ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד לאחר קרות האירוע דיווחה ראש אמ״ש על דבר הקרבה המשפחתית בנתיבי הפיקוד. משכך כל עיסוק וטיפול בעניינו מבחינת משטרת ישראל למן הרגע הראשון - מצוי אך ורק בטיפול של סגן ר׳ אמ״ש ומחלקת משמעת".

עו"ד יצחק דסה, מפרקליטי משפחת סלומון טקה, ציין: "אם הדבר נכון הרי שהעובדה שידיעה זו לא הובאה לידיעת הציבור חמורה לכשעצמה. העובדה שידיעה כזו לא הובאה ולו לידיעת גורמי אכיפת החוק, ובהם היועמ"ש אומרת דרשני. ואם הם אכן עודכנו, אך נמנעו להביע את עמדתם בעניין - גם זה הוא דבר חמור. 
יש להניח שיחס המלכים שהשוטר קיבל, שהות בבית מלון עם מאבטחים צמודים, במקום שיישאר במעצר כמו כל אדם שעשה שימוש בנשק חם, מושפע מעצם העובדה שהוא קרוב משפחה של מי מצמרת המשטרה. זה בלתי מתקבל על הדעת- זו שערורייה".
 
עוד הוסיף דסה: "האמירה שהטיפול הועבר לסגן ראש אגף משאבי אנוש היא אומללה. האין זה ברור שיש כאן ניגוד אינטרסים מובהק? הרי בשל המרות והכפיפות של הסגן לראש אגף משאבי אנוש, החלטותיו מושפעות מכך. במקרה זה היה ראוי להוציא את הטיפול, בעניינו של השוטר שהרג את סולומון טקה ז"ל, מידי המשטרה ולהעביר לגורם חיצוני, ניטרלי. לצערי, עתה מתבהר מדוע הדוברות של המשטרה התגייסה לטובת היורה ויצאה בהכפשות זדוניות ושקריות על טקה ז"ל".
 
עו״ד פיני פישלר, שחשף את הפרשה, אמר: "יפה עשתה ראש אמ״ש כי ביושרתה הדירה רגליה מטיפול בקצין. רע עשתה המשטרה על שטרחה להסתיר את הקשר המשפחתי מידיעת הציבור. אני מקווה שתנצ אמיר רצון שחדרו אינו מרוחק מחדרה של ראשת אמש - המפקדת שלו - ישכיל לקבל החלטות ראויות, מקצועיות ונטולות משוא פנים ופניות. מעניין מתי דיווחה. למי דיווחה ואיך דיווחה. זאת עוד אברר עם המשטרה משדעתי אינה נוחה".