בגוש השמאל-מרכז מתגברים הקולות הקוראים לאיחוד בין העבודה, מרצ וישראל דמוקרטית לקראת הבחירות הקרובות. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, טען היום (ראשון) כי "רק על ידי השלמת החיבורים שלא נרקמו בבחירות הקודמות, המחנה הדמוקרטי, השמאל-מרכז, ישיג יותר כוח ציבורי ויכולת ממשית לנצח". בתוך כך, הנהלת מפלגת העבודה אישרה פה אחד את הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס. ועידת המפלגה תתכנס בשבוע הבא לאישור ההסכם.


"נתניהו, שנבהל משקד ומבנט, מיהר לזמן אליו הערב את הרב פרץ כדי לוודא שאף קול במחנה הימין-חרדים-קיצונים לא יאבד. זהו בדיוק השילוב המסוכן בין הקיצוניות המשיחית לשחיתות השלטונית, שמשרת את האינטרס המשותף של שתיהן: ריסוק מערכת המשפט, שומרי הסף ומגני הדמוקרטיה", אמר ברק בפתח דבריו. 

לדבריו, "יחד איתם נרמסים יסודות הכרזת העצמאות, ערכי צה"ל, והנורמות הבסיסיות של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אל מול הכוחות הללו המחנה הדמוקרטי כולו חייב להתאחד יחד, ככוח אחד, כפי שרוצים 85% מבוחריו. כוח שבטוח בעצמו שמוכן לרדת לזירה ולנצח. כוח שיכול להפוך לאלטרנטיבה שלטונית אמיתית. כוח שיציל את מדינת ישראל מפני מדינת נתניהו". 


את דבריו חתם באומרו כי "רק על ידי השלמת החיבורים שלא נרקמו בבחירות הקודמות, המחנה הדמוקרטי, השמאל-מרכז, ישיג יותר כוח ציבורי ויכולת ממשית לנצח. קיבלנו הזדמנות שניה, לא תהיה הזדמנות שלישית. עכשיו הזמן להתעורר, להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולנצח".

באופן דומה, גם ח"כ סתיו שפיר התגייסה למען מטרה זו, וכתבה בפייסבוק כי "אני מכבדת את עמיר פרץ, וצר לי שאמר שאין מקום לעוד חיבורים. בימים כתיקונם הייתי מקבלת את ההכרעה ומתגייסת לטובתה כבעבר - אבל אלה לא ימים כתיקונם. אלה ימי חירום. אני ממשיכה את מה שהבטחתי לכם עוד בפריימריז - הבטחה שגם המועמדים האחרים נתנו. לכן את הדרישה שלי אביא גם לוועידת המפלגה - שיש בכוחה לאשר או לבטל את ההחלטה על חיבורים".
 
"חברים במחנה שלנו - אנשי מרצ, ישראל דמוקרטית - גם לכם יש קול", הוסיפה חה"כ שהפסידה בפריימריז לראשות העבודה. "זה הזמן להשתמש בו ולהשפיע על ההנהגה ללכת ביחד. אני אהיה בכל מקום שבו יעשו את החיבור - גם אם זה מסכן את מקומי בעבודה. זו ההבטחה שלי אליכם".

בתוך כך, הנהלת מפלגת העבודה אישרה את החיבור עם מפלגת גשר. במסגרת זו, אושרו גם המיקומים של נציגי גשר ברשימה המשותפת ביניהם, ונקבע כי אורלי לוי-אבקסיס תשוריין במקום השני, בעוד ששאר נציגי גשר יהיו במיקומים 7, 10,14,17 ו-20. כמו כן, החליטה ההנהלה שהרשימה המאוחדת תמשיך להשתמש באותיות אמת.