יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, קרא הבוקר (שני) לאיחוד בשמאל-מרכז, והצהיר כי "אין לי בעיה להיות במקום ה-10 אם זה מה שיוביל לאיחוד גדול במחנה הדמוקרטי". ואולם, בכיר בעבודה אמר למעריב אונליין כי "במקום להפעיל לחץ על עמיר פרץ לחבור לברק, ולמנוע בכך ניסיון להביא קולות מהימין, צריך להפעיל לחץ על ברק להסיר את מועמדותו, כי הוא לא עובר את אחוז החסימה ויפגע בשמאל".



מי שהצטרפה לקריאתו היא חברת הכנסת סתיו שפיר, שאמרה בתכנית של אילה חסון ב-103FM כי "שמחתי מאוד על החיבור עם אורלי לוי-אבקסיס, אבל זה לא מספיק".


לדבריה, "אני מאוד מעריכה את אורלי, היא חברת כנסת מצוינת. במצב הנוכחי יש משמאל לכחול לבן שלוש מפלגות שהמשותף להן הוא המאבק על הדמוקרטיה הישראלית. צריך לעשות את זה ביחד. אם לא נאחד כוחות, מפלגה או שתיים תרד מתחת לאחוז החסימה".
 
מה מונע מעמיר פרץ לעשות את זה?
"אנחנו מדברים רבות. צריך לזכור שעד לפני שבועיים התמודדנו בפריימריז על מקום במפלגה. כל המועמדים מעוניינים לעשות חיבורים בתוך המחנה, יש על זה הסכמה מלאה. החיבור הוא מעבר למפלגת העבודה, אנחנו חייבים לחשוב כמחנה". 
ברק רצה שאת או שמולי תיבחרו, כי עם פרץ הסיפור יותר מורכב?
"אני לא אדבר בשמו. הסיפור האישי ממש לא משנה. כל אחד במחנה יספר לך שיש טענות ואי הסכמות". 
 
יש דם רע בינו לבין פרץ.
"השאלה היחידה היא אם אנחנו מגישים את השלטון על מגש של זהב, בדרך למדינת הלכה עם סכנה של אפרטהייד ושאנשים כאן לא יוכלו לחיות החופש כמו שהם רוצים". 

שמולי תמיד אמר לך לעזוב את האגו ושתסירי את מועמדותך, ולא עשית זאת.
"מה זה להסיר למענו? הצעתי לו שותפות מלאה הוא העדיף לפזר ספינים. גם כעת אני מציעה לו שותפות מלאה. לשנינו יש כוח גדול במפלגה כדי להביא את האיחודים. יש לנו רק שבוע לעשות את האיחודים".
 
מה תעשי? תעברי לברק?
"אני לא עוברת. בשעת חירום נדרש מאיתנו גם לסכן את המקום שלנו. אני פעולת בכול הכוח להביא לאיחוד. העדיפות שלי היא שמפלגת העבודה תוביל את האיחוד. אני נלחמת על זה".