בצעד חריג, פרסמה היום (שני) המשטרה פנייה לציבור, בה היא מבקשת את עזרתו בפענוח שורה של מקרי רצח מהעבר שאירעו בין השנים 2009-2004 בצפון מישור החוף. בהודעה בפייסבוק של המשטרה נכתב כי "חקירת תיקי רצח נמשכת לאורך השנים ללא הפסקה, במטרה להגיע לגילוי מבצעי העבירה ולהביאם לדין. משטרת ישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה והזיהוי הפלילי ברמה הבינלאומית, ובוחנת כל העת את הראיות השמורות בתיקי רצח, תוך שימוש בכלים חדשים לשם פענוחם".



"במסגרת בחינת התיקים הישנים, נבדקים גם תיקי רצח של שומרים/מאבטחים במהלך שוד, שהתרחשו בין השנים 1.1.2004 ל-1.1.2010 באזור מישור החוף, מחיפה ועד קיסריה. נעשית פעילות לאיתור וניתוח כל בדל מידע וממצא פורנזי המתקבל, לשם קידום החקירות".





"על כן, משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בקבלת מידע וכל פרט העשוי להיות רלוונטי לחקירת האירועים הבאים: רצח יובל ביטון ז"ל בשנת 2004, רצח אברהם מלכה ז"ל בשנת 2005, רצח שמשון דדשב ז"ל בשנת 2006, רצח פתחי ביאדסי ז"ל בשנת 2006, רצח קסניה שטילר ז"ל בשנת 2009". לטענת המשטרה מדובר במקרי רצח בעלי מאפיינים דומים, מה שהוביל את המשטרה לחשוב כי ייתכן ויש קשר ביניהם.



כל היודע פרטים העשויים לסייע בפענוח תיקים אלו, מתבקש לפנות לטלפון 04-8648669, או באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]


המשותף לגבי חלק מהמקים הוא שרציחות אירעו באור עקיבא. יובל ביטון, עבריין בן 30, נורה בפתח ביתו ב-1 בנובמבר. ההערכה הראשונית הייתה שמדובר בסכסוך בין עבריינים משום שגם אשתו של ביטון, שהייתה באותה עת בהריון, נפצעה. בתחילה סברו במשטרה כי האישה הותקפה על-ידי בעלה ואז דקרה אותו למוות, אך לאחר מכן חשוב שעבריינים תקפו את ביטון ואשתו נפצעה לאחר שניסתה לעזור לו. 
 
קסניה שטילר הייתה בת 24 בעת הירצחה. גופתה נמצאה על ידי שני נערים בשטח פתוח באור עקיבא, כשעליה סימני אלימות. היא עבדה בחצי השנה האחרונה לחייה כמאבטחת ביישוב סמוך.