"הליכוד צריך לגלות אחריות": לקראת בחירות 2019 המתקרבות, העיתונאי שמעון ריקלין מודאג ממצב המפלגות שמימין לליכוד, ופונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו באופן נרגש בתוכניתם של ינון מגל ורון קופמן ב-103FM: "אל תתמוך באיחוד במפלגות שמימין לליכוד, אחרת לא תוכל להרכיב ממשלה".

אתה נגד איחוד בימין?
"כן. אנשים צריכים להבין שהמשחק פה הוא על המחנה ולא על המפלגות ובעיניי ההתלהבות מוקדמת. תארו לכם שבנט ושקד יצטרפו לאיחוד הימין – תראו מה יקרה - קודם כל יתחילו השמצות נגד הרב רפי פרץ, סמוטריץ' ובן גביר. יתחילו שוב עם נושא הלהט"בים וזה רק ילך ויגבר".
האירוע בעיצומו – חשוכים ימי הביניים, פרימיטיביים.

"יש חלקים רבים בציונות הדתית שאינם רוצים להיתפס ככאלה, חשוב להם מה אומרים עליהם".

למי הם יצביעו? לאן הם יילכו?

"לעמיר פרץ או לגנץ או ללפיד או לליברמן שרק הולך ומתחזק".
או לליכוד. מה קורה עם בוגי? היה אביר הציונות הדתית, עד שהוא עבר לשמאל.
"זה נכון. תשמעו, אסור שזה יהיה משחק פנימי. אתה לא בולם את הזליגה שמתרחשת גם עכשיו ואתה לא מנסה להביא אנשים מליברמן בחזרה. צריך להפנים את זה  - ליברמן וכחלון לא איתנו. אלה שתי מפלגות שהביאו לגוש 9 מנדטים, הן לא קיימות, והמצב של הליכוד לא טוב. אז נכון שזה ייקח טיפה מהליכוד אבל זה יהיה משחק פנימי".
בוא נשמור על עולם הדימויים הזה - אשתו של המאמן, קרי שרה נתניהו, לא מתערבת בקבוצות אחרות.
"אני כבר לפני חודש וחצי, כשנכשלו בהרכבת הקואליציה, אמרתי שהימין לא קולט מה קורה פה ויש שינוי. נתניהו עדיין מתלבט ואני מודה שאני מפעיל לחץ על המערכת מימין, שיבינו שזה הכיוון, אם תהיה רק מפלגה אחת מימין לליכוד אני חושב שהליכוד לא יוכל להרכיב ממשלה. כל הסקרים מעידים שזה המצב".
מהיכן תביא עוד מנדטים?
"יש את הבוחרים של כחלון וליברמן. מי בימין קורא לאנשים שלא רוצים את ביבי אבל כן רוצים ימין? אין להם אפשרות. אמרתי את זה לביבי במוצאי שבת האחרון. אתה יודע שמבלפור לא מוציאים דף מסרים, אנשים בימין הם לא עדר. לפעמים גם לא אוהבים מה שאנחנו אומרים, יש מערכת של דיונים וויכוחים".


אבל להערכתך אם רצים באיחוד, הימין מפסיד.
"נכון. אם בנט ושקד יעברו באיחוד הימין הם יטבעו שם, יאבדו את האיחוד שלהם ולא יוכלו לפנות לקהל חדש ולהערכתי אם לא יקרה נס – ואני מסייג את זה כי נתניהו הוא קמפיינר אדיר – אבל גם נתניהו במצב הנוכחי עם הבעיות עם ליברמן וכחלון אני חושב שזה לא יספיק ולימין לא יהיה 61 ומתוך דאגה שתהיה ממשלת ימין המצב הקיים מחייב שתי מפלגות. ביבי חושש שמפלגה אחת לא תעבור. הליכוד צריך לגלות אחריות ולא לתקוף שום מפלגה מהימין, צריך לדאוג למחנה. לא לעשות את הגעוואלד".
 
אז זה שתי מפלגות ולא להרוג אותן, כי ביבי מהנדס את כל הימין.
"נכון, כי אחרת זה נגד. נתניהו הוא ווינר והוא רוצה שהליכוד יהיה כמה שיותר גדול ויהיה לו קשה להתגבר על עצמו לא לקרוא להצביע ליכוד".
האם לא הגיע הזמן לממשלת אחדות? 
"אני בעד אחדות. התנאי של ליברמן לנתניהו הוא שנתניהו לא יתחייב לא ללכת עם החרדים ועם הימין. גם לא סמוטריץ ולא בן גביר. גם לא בנט ושקד. צריך לדאוג שהימין ינצח וכמה שיותר מפלגות על המדף".