אני אם לילדה בת 15 שפורצת את כל הגבולות של הבית והמשפחה. היא לא מתעוררת לבית הספר, עושה מה שהיא רוצה בבית, ישנה עד מאוחר ומתעלמת בהפגנתיות מהבקשות שלי. מה אוכל לעשות כדי להחזיר את הסדר הביתה?

"עושה רושם שהילדה שלך מתנהגת בצורה מאוד עצלנית, היא מותחת את הגבולות שלך כמה שהיא יכולה. אין לה מוטיבציה, היא לא מתאמצת לעשות כלום, ומלחמות העולם ביניכן לא משרתות שום דבר ורק מחסלות את מערכת היחסים שלכן. לתפיסתי, מה שאת עושה היום הכי גרוע, זה לא רק שאת לא מועילה לה, את גם מייצרת אווירה לא טובה ביניכן, אין לה כוח ואתן נלחמות אחת בשנייה מבוקר עד ערב.

"כדי לשנות את המצב את צריכה לשוחח איתה, לא בבוקר חלילה, עדיף בערב. תשתפי אותה במחשבות שלך, תגידי לה שירד לך האסימון והחלטת שאת לא רוצה לריב איתה יותר על שום דבר. תגידי לה שהחלטת שהיא תהיה אחראית על עצמה, ושתדאג לכוון לעצמה שעון מעורר לבד. אם את רואה שאחרי יומיים היא עדיין לא מתעוררת כמו שצריך, תפני לקבלת עזרה אצל הנהלת בית הספר שלה". 

אני סטודנט למשפטים בן 24 ומתגורר באזור הצפון. במהלך השנים הצלחתי לחסוך כרבע מיליון שקלים, וכעת אני מעוניין להשקיע אותם ולקנות דירה בנהריה. האם מדובר בהחלטה נכונה, או שכדאי לי להשקיע באפיק אחר? 

"בתור התחלה טוב מאוד שהגדרת למה אתה מייעד את סכום הכסף שצברת. אם היית אומר לי שבעוד שנתיים תרצה לקחת משכנתה ויחד עם הכסף שחסכת לקנות דירה - זה כבר סיפור בפני עצמו, אבל במקרה שלך אתה רוצה לתת לכסף לעבוד במשך תקופה, וזה שונה. רכישת דירה זו השקעה גרועה. אתה לא תראה רווחים מהדירה הזאת משום שהם ילכו להחזר המשכנתה. אז למה לך לעשות דבר כזה? לקנות דירה להשקעה בנתונים האלה זה צעד הגיוני רק אם וכאשר תהיה גאות במחירי הדירות, ובעוד כמה שנים שווי הדירה יזנק ללמעלה ממיליון שקלים. גאות שכזאת לא צפויה בקרוב.

אם כן, השקעה בנדל"ן היא הגיונית רק אם תצליח לייצר 5% תשואה, ורק בתנאי שיהיה לך את הסכום. סיכונים בהשקעה זה חשוב - ואני לא מתכוון לקזינו. יכול להיות שתגלה שמתאים לך לנהל חנויות אלקטרוניות באמזון כי אלה מניבות תשואה יוצאת מגדר הרגיל. באמזון פיתחו אלגוריתם שמזהה מגמות ברשת - מה אנשים קונים ומחפשים, ואז האלגוריתם מקדם את המכירות באותה חנות. אני לא עושה כלום, אלא המחשב עושה הכל. בנוסף, ההשקעה היא קבוצתית כך שגם אם החנות שלי לא מכרה כלום במשך חודשיים, אבל סך המכירות של כולם עמד על 2%, גם אני אקבל 2% רווח בחודשיים האלה. אני מוצא את העניין הזה גאוני וחכם. אגב, ככל שיש יותר מכירות דרך החנות, נהיה לה ערך: חנויות מצליחות ברשת יכולות להימכר ב־100 מיליון דולר. זה נדל"ן לכל דבר ועניין. גש לבית השקעות, והם יעשו בשבילך את העבודה, בשביל לשים קצת כסף בצד, לא צריך להיות גאון גדול".
לפני כמה שנים חברתי לשותף ויחדיו הקמנו ארגון שנותן ייעוץ למעסיקים ומספק מערך שירות של יועצים, חשבי שכר ומומחים בדיני עבודה. איך לדעתך אוכל להגיע לתפוצה רחבה יותר של לקוחות? 
"המוצר שאתה מספק הוא טכני, ומצריך עבודה שיווקית מתוחכמת. הרבה בעלי עסקים מגיעים מראש עם התנגדות לשירות מעין זה ואומרים: 'אם אני אצטרך, אז אקבל ייעוץ בבוא העת'. הם לא ממהרים לפתוח את הכיס ולשלם. כדי להגיע לתפוצה יותר רחבה של לקוחות פוטנציאליים יש לעורר בהם רגש אמיתי. אתה חייב לייצר שיתופי פעולה עם גופים חזקים. אני הייתי בוחן אפשרות של ניתוח מקרה, כדי שהעסק יבין למה הוא צריך אתכם. המלצה נוספת היא להכין פוסטים חינמיים עם הצעות שיעניקו ערך לעוקבים שלכם ברשתות החברתיות, למשל 'עשרה כללים איך לחסוך לעצמך תביעות עתידיות' וכו'. כך אפשר להגדיל את שיתופי הפעולה וליצור צורך ממשי לעסק ולמוצר שאתה מציע".