המוח היהודי במיטבו: שבוע לאחר שנבחרת ישראל לפיזיקה קטפה מדליות רבות באולימפיאדה, גם נבחרת ישראל במתמטיקה יכולה לטפוח לעצמה על השכם. חברי הנבחרת חזרו בימים האחרונים מהתחרות שנערכה באנגליה עם לא פחות משש מדליות אולימפיות; מדליית זהב, שלוש מדליות כסף ושתי מדליות ארד.



האולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה התקיימה בעיר באת' האנגלית והשתתפו בה 621 תלמידים מ־112 מדינות ברחבי העולם. שר החינוך, הרב רפי פרץ, התייחס להישג המרשים של הצוות הישראלי והדגיש: "ההישג הנוסף של הנבחרת שלנו במתמטיקה הוא גאווה גדולה למערכת החינוך ולמדינת ישראל. המתמטיקה, מלכת המדעים, היא המנוע של המדע וקידום הטכנולוגיה. ההישג ממשיך להעמיד את ישראל בראש החץ ולהבטיח את יתרונה האיכותי גם בעתיד. אני מברך את התלמידים הזוכים, יישר כוח להם ולצוותים שליוו אותם".



יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני, בירך אף הוא את התלמידים: "חברי נבחרת ישראל הסבו גאווה גדולה למדינת ישראל. הישגי הנבחרת באולימפיאדה הבינלאומית מעוררים השראה והתפעלות רבה. הצעירים המוכשרים הללו הגיעו להישגים בעמל רב ובזכות השקעה אדירה של מאמץ, התמדה ונחישות להצטיין. מיצוי הפוטנציאל של תלמידי ישראל הוא האתגר החשוב שעומד בפני מדינת ישראל".



יצוין כי משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת הנבחרות להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות, והנבחרת הוכשרה בבית הספר למדעי המתמטיקה ובאוניברסיטת תל אביב לנוער, בראשות היו"ר האקדמי פרופ' אילון סולן, מאמן הנבחרת לב רדזיוילובסקי ובליוויו של דן כרמון.


חברי הנבחרת הם עידו קרשון מנטף, שזכה במדליית הזהב; שבו רגבים מכפר סבא, רועי סיני מכפר אורנים וליאור הדסי מהוד השרון, שזכו במדליות כסף; ושחר פרידמן מרחובות ואיתי יהודה מגני תקווה, שזכו במדליית ארד.