שר התקשורת החדש, דוד אמסלם, המקורב לבנימין נתניהו, התראיין הבוקר (שלישי) ב"כאן ב'", והתייחס לסקרי המנדטים האחרונים לקראת הבחירות הקרבות, לאופציה של ממשלת אחדות עם מפלגות "כחול לבן", ולמשבר מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. 

תחילה נשאל אמסלם באשר לסקרי המנדטים, המציגים באופן אחיד שוויון בין הגושים, ובעייתיות באופציה אפשרית של הקמת ממשלה ימנית בראשות הליכוד. בנושא זה אמר אמסלם כי "אני חושב שלעם ישראל הכרחי שהמחנה הלאומי יוביל את המדינה. לפני 3-4 חודשים הלכנו לבחירות, ספרנו פתקים, ובסופו של דבר המחנה הלאומי, בלי ליברמן, קיבלנו כמעט 65 מנדטים. לכן אני באופן אישי לא חושב שאמור להיות שינוי דרמטי, אין מעבר בין הגושים. גם בסקרים הקודמים היינו במצב אחר".
מה התכנית הפוליטית שלכם?
"מי ששייך למחנה הלאומי צריך להצביע קודם כל לליכוד, ואם הוא נוטה יותר למפלגות שימין לליכוד, אז אהלן וסהלן". 

אתה היית רוצה ממשלת אחדות עם כחול לבן?
"אני נגד ממשלת אחדות כתפיסת עולם. הרי מה זה ממשלת אחדות? ממשלה צריכה להוביל מדיניות. יש לנו מצע, חשוב לנו ארץ ישראל, זה הליכוד. אם גרמן מסכימה איתנו, או אם אסף זמיר תומך בקווי יסוד האלה שיצטרפו לליכוד. אני בעמדה כזו - המחנה הלאומי אמור להוביל את המדינה הלאומית". 
צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 
"הוא לא משקר"
אמסלם התייחס בהמשך לטענתו של ליברמן, לפיה הוא הציג בפני ראש הממשלה תכנית לחיסול אימעיל הנייה, ואילו נתניהו סירב לשתף עימו פעולה. כאשר נשאל האם לדעתו ליברמן מטעה בדבריו, אמר: "ליברמן נכנס לממשלה והוא אמר על הנייה לפני שהוא נהיה שר הביטחון. אני כשלא לא נותנים לי לעבוד אני ישר אומר ביי והולך, אני לא מחכה שנתיים ואז כשיש בחירות אני אומר מה היה. הוא לא משקר, זו תעמולת בחירות. תשאל את ליברמן". 
האם ראש הממשלה צריך להתערב באיחודים בגוש הימין?
"האחריות על ממשלה ימנית היא של ראש הממשלה. אם הם לא יסתדרו ביניהם, אז רה"מ יצטרך להתערב. יש פה אחריות קולקטיבית של כולם. כפי שאמרתי קודם, בבחירות הקודמות אנחנו איבדנו את השלטון. אם כל הימין כולו בא בגוש אחד, אמיתי, אז זה בסדר".