מראשי הסקטור העסקי אינם ממתינים לבחירות ולפעילות הממשלה, אלא מרחיבים ביוזמתם את פעילותם הכלכלית־חברתית. המטרה: לתרום לצמצום הפערים בישראל, וזאת באמצעות סיוע למאות עמותות. ארגון הגג של הסקטור העסקי מאגד בתוכו את התאחדות התעשיינים, המלונאים, הבנקים, הקבלנים, העצמאים, חברות הביטוח, סוכני הביטוח ועוד. הארגון יפתח מחר חגיגית בבית הנשיא בירושלים בפעילות חדשה, באמצעות גוף המכונה "הפורום הכלכלי־חברתי". זאת לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין ניאות  לתת את חסותו לאירוע, לאור חשיבותה של היוזמה החדשה לקהילה.
היוזמה גובשה בשיתוף עם 150 עמותות ומאות אנשי עסקים המעוניינים לתרום לצמצום הפערים בחברה הישראלית. התוכנית  תוצג על ידי מייסד הפורום ונציג התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, המשמש גם כיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.
באירוע צפויים להשתתף גם ראשי חברות תעשייה ובהם מנכ"ל תנובה אייל מליס, מנכ"ל אינטל יניב גרטי, מנכ"ל שטראוס אייל דרור וד"ר מירב אהרון, מרצה בטכניון. גם המכון הישראלי לדמוקרטיה נוטל חלק ביוזמה, ונשיא המכון, יוחנן פלסנר, יציג מחקר המעלה  מסקנות המלמדות על הנחיצות של פעילות כזאת. המיזם מצריך גיוס כספים לקרן שתפעל לקידום המטרות החברתיות. יו"ר "מנהיגות אזרחית", עו"ד אופיר כץ, מרכז את הנושא ומסייע לניתוב כספי התרומות.

ואולם, לא כל ראשי הארגונים שותפים למטרות הפורום, שכן חלקם סבורים כי אין זה מתפקידים לעסוק בפעילות מסוג זה. עם זאת, אין זו הפעם הראשונה שארגון הגג של הסקטור העסקי מעורב בפעילות שהיא מעבר לקידום אינטרסים ספציפיים של התעשייה. כך למשל, לפני כשנה הוצגה היוזמה "להזדקן בכבוד" החותרת להקניית הכנסת מינימום בסך 7,800 שקל בחודש לכל זקן, בהתאם למודל סוציאלי שגובש על ידי פרופ' איתן ששינסקי.
תמיכת התעשיינים אמורה הייתה, לפי התוכנית הראשונית, להסתכם ב־1.5 מיליארד שקל כנגד סכום מקביל שהאוצר אמור היה להעביר. אולם שר האוצר משה כחלון סירב לשתף פעולה, בטענה שזהו מיזם שאינו בתחום אחריותם של התעשיינים. בכל זאת בהתאחדות התעשיינים לא אומרים נואש ומבקשים  לתרום את שלהם לצמצום הפערים באמצעות התוכנית הנוכחית. 
בתגובה על פניית "מעריב" אישר ברוש את דבר היוזמה ומסביר: "מדובר במאמץ שנמשך בשנה וחצי האחרונות. הגענו למסקנה שגם הסקטור העסקי חייב להכיר טוב יותר את המגזר השלישי ולהחליט כי הוא מגייס משאבים ותורם לצמצום הפערים. נפגשתי עם יותר מ־60 נציגי עמותות שנרתמו לנושא".
עוד הוסיף ברוש כי "זה לא סוד שיש לנו אג'נדה, אבל מכיוון שכולנו אוהבים את המדינה החלטנו להוביל שינוי גם בתחומים נוספים, כפי שניסינו לעשות בעבר. אנחנו כבר מבינים איך עובדים עם עמותות ושמחים להוציא לדרך את המיזם".