במשרד המשפטים ובמערכת הפוליטית קיבלו בהפתעה את ההודעה על סיום תפקידה של מנכ"לית המשרד בחמש השנים האחרונות, אמי פלמור, זאת לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה החליט להדיח אותה מתפקידה. 



בכיר במשרד המשפטים אמר למעריב און-ליין כי מדובר ב"מהלך תמוה. ראוי שהשר יפרסם את הנימוקים לפיטורי מנכ"לית בתקופה בה כמעט כל הפעילות למימוש מדיניות השר מושהית בשל הבחירות". גורם אחר הוסיף: "גם מנכ"לית המשרד אמי פלמור לא יודעת מה הסיבה להדחה".



גם במערכת הפוליטית, כאמור, לא נותרו אדישים להחלטת אוחנה. יו"ר "הימין החדש" ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות, ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל".



שקד. "משרתת ציבור מסורה". צילום: אבשלום ששוני
שקד. "משרתת ציבור מסורה". צילום: אבשלום ששוני



מפלגת "ישראל דמוקרטית" נמסר: "ההדחה של אמי פלמור היא עוד מדרגה בדרך לפירוקה המוחלטת של המערכת הדמוקרטית. דמוקרטיה חייבת שומרי סף, פלמור הייתה מהאיכותיות שבהן. כשרואים את השחיתות בשלטון של היום הצורך בכך רק מודגש. הבחירות הקרובות הן צו 8 לכל מי שרוצה לשמור על ישראל כיהודית ודמוקרטית".



בכחול-לבן הוסיפו: "הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק. הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו. נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה. כחול לבן תנצח ותרכיב את הממשלה הבאה, אז אזרחי ישראל יראו שיש גם מנהיגות אחרת - כזו שעובדת בשביל מדינת ישראל".

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) טענה כי "ההדחה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על ידי שר המשפטים הזמני אוחנה היא חריגה בוטה מסמכויות ממשלת המעבר. בייחוד כשמדובר בממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. ההדחה מריחה רע מאוד, כאילו נועדה להבהיל כל עובד ציבור שלא מיישר קו עם רוח המפקד".

עו״ד רויטל סויד, אמרה: "שחיתות שעוד נגלה את סיבותיה ושערורייה אדירה, רק כך ניתן להגדיר החלטה של שר משפטים זמני בממשלת מעבר שהחליט להדיח מנכ"לית מצוינת כאמי פלמור, ששירתה במקצועיות ובנאמנות את לבני ושקד, שתי שרות משני קצות הקשת הפוליטית. נתניהו ושליחיו ממשיכים לרמוס ברגל גסה ובנפש חפצה את הממלכתיות של השירות הציבורי. אם זה מה שהם מרשים לעצמם בממשלת מעבר שלא נדע מה יקרה אם חס וחלילה ירכיבו ממשלה. לשלטון הזה חייבים לשים סוף".