יחיאל אלכסנדר, ניצול שואה בן 92, נדהם כאשר זיהה את עצמו בתמונה שפורסמה בתקשורת כילד בן 13 בגטו לודז'. יחיאל זיהה את עצמו בתמונה שעומדת בכניסה למרכז "שם עולם". בתמונה, מצולמים שורה של ילדים שצולמו בגטו לודז' בשנת 1941 ככל הנראה בדרך לחלוקת מזון.
יחיאל, שהיה נער כבן 12 כשהתחילה המלחמה, החסיר פעימה למראה התמונה. בתוך שורת הילדים הצעירים, זיהה את עצמו. הוא עמד שם, ילד שלישי מימין, ממתין לחלוקת המזון.
התמונה צולמה בשנת 1941 בגטו לודז', במפעל המסמרים בו עבד יחיאל בן ה13 יחד עם חבריו "באותה שנה עוד הייתי במצב טוב יחסית. התמונה צולמה בדיוק חצי שנה לפני שהתייתמתי מהוריי שנרצחו בשואה. ומאז ועד סוף המלחמה, הייתי לבד בעולם. אני לא מזהה את הילדים שמצולמים איתי בתמונה אבל יכול להעריך שרובם לא שרדו את המלחמה" הוא מספר.

יחיאל אלכסנדר נולד ב־1927 ‬בפולין, בעיירה סוליוב שליד לודז'. אביו היה קצין בצבא הפולני ואמו מורה. ליחיאל היו תשעה אחים ואחות (שנפטרה בינקותה), והוא היחיד מכל משפחתו ששרד את השואה.
 ב־1938 עברה המשפחה להתגורר בלודז', שבנובמבר 39' נכבשה על ידי הנאצים. יחיאל התגורר בגטו לודז' עד חיסולו ב-1944. לאחר מכן הועבר למחנה אושוויץ ושרד את צעדת המוות עד סיום המלחמה. 
יחיאל הופתע מאוד לזהות את עצמו בתמונה כילד במלחמה "כשזיהיתי את עצמי, נזרקתי אחורה. אני משתדל מאוד לא להיזכר ואל לבכות אבל התמונה הזאת החזירה אותי 78 שנים אחורה, בדיוק לימים האלה כילד בגטו. אני בגילי ועם כל מה שעברתי בחיים, כבר לא מתרגש מכלום. אבל זה ריגש אותי".
יחיאל יצר קשר עם הרב אברהם קריגר, יושב ראש המרכז "שם עולם" וביקש להיפגש, לצפות במיצג מקרוב ולתת לו פרטים שיוכלו לשפוך אור על המקום והזמן בו צולמה התמונה.
הוא הגיע ביום ראשון האחרון למרכז והתרגש לצפות במיצג העומד בכניסה למרכז המבקרים. הרב קריגר סיפר ליחיאל שמדובר במיצג שנבחר במיוחד כדי לחבר את בני הנוער המגיעים לבקר במרכז ולהעביר את המסר של שותפות גורל בין הילדים ובני הנוער של היום ואז.
יחיאל גולל בפני הרב את סיפור ההישרדות המרתק שלו והצליח להוסיף פרטים שעד היום לא היו ידועים על התמונה "במשך שנים השתמשנו בתמונה הזאת שמייצגת בצורה מבריקה את הילדים שעברו את השואה, אבל מעולם לא ידענו מתי בדיוק צולמה ובוודאי לא מי המצולמים בה. עכשיו, בעקבות הגילוי של יחיאל הצלחנו להשלים עוד חלק קטן בפאזל ענק שכנראה לא נצליח להשלים לעולם".