"נמל ביירות הפך לנמל חיזבאללה": שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ביקש לכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת, לצד השליח המיוחד של ממשל טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בטרם התחלת סבב הדיונים במועצת הביטחון היום (שלישי). בהצהרתו, התייחס לאיראן ולמצב הרגיש בינה לבין המערב, והצהיר כי בכוונתו להגיד דברים אלו מול המועצה: "אציג היום עדות חדשה לניסיון של איראן לזרוע כאוס בעולם", אמר.
דני דנון באו"ם. צילום מתוך יוטיוב


"כולנו מודעים להתנהגות האיראנית בשבועות האחרונים", אמר השגריר. "כולנו יודעים שאיראן משתמשת במטוסים אזרחיים בסוריה, ושיש להן יכולות נוספות מלבד טיסה. היום איידע אתכם על מידע חדש שחשפנו - המשטר האיראני משתמש בנמל ביירות למטרות צבאיות. הם נעזרים בחברות מסחריות, בעיקר מאירופה, במטרה לתמוך בחיזבאללה כדי לפתח את תכנית הטילים שלה. לצערנו, נמל ביירות הפך לנמל חיזבאללה".
 
"בשבוע שעבר ארגנטינה החליטה להכניס את חזבאללה לרשימת ארגוני הטרור, והצטרפה ל-55 מדינות אחרות שעשו זאת. זהו הזמן שהמעצמות האירופיות יתעוררו, זה הזמן ללכת בעקבות ארגנטינה לפני שאיראן ובעלות בריתה יכו שוב", הוסיף דנון בהמשך ההצהרה.
בהתייחסו לשאלות שהופנו אליו מצד עיתונאים בהצהרה לתקשורת, הוסיף דנון: "אנחנו חשפנו מידע לגבי מה שקורה באיראן פעמים רבות. אני ממליץ להקשיב לאיראנים היום ולהבין שהם מפרים את הסכם הגרעין, ושהם מאוד גאים בכך. אנחנו מוטרדים מהתנהלותה של איראן. היום מדינות ערביות חולקות את הדאגה שלנו בנוגע לאיראן".

לדברי דנון, איראן וחיזבאללה הסתייעו בגורמים סורים שרכשו את הציוד מחברות אזרחיות זרות ושינעו את הציוד ללבנון. גורמים אלו הטעו את החברות בכך שהסוו את המטרות האמתיות שלהן נועד הציוד - מפעלי ייצור הטילים של חיזבאללה. "האם אתם בטוחים שהחברות שלכם יודעות מה היעד הסופי של המשלוחים האלה?" שאל דנון את השגרירים בדיון.

המפה שהציג דנון במועצת הביטחון באו"ם. צילום מסך טוויטר
 
השגריר הישראלי אמר כי חיזבאללה משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים של מדינת לבנון על מנת לשנע העברות אמל"ח באופן בלתי חוקי ותחת הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. דנון הציג למועצת הביטחון מפה ובה נתיבי העברות אמצעי לחימה המשמשים את חיזבאללה בהתחמשותו נגד ישראל  - משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה ח'רירי בביירות; מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון, כדוגמת מעבר אלמצנע; והנמל הימי של ביירות.