שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שלישי) להדחתה של אמי פלמור מתפקידה כמנכ"לית משרד המשפטים. לדבריו, "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון - ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה, בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד".



מהליכוד נמסר בתגובה לספוקלציות סביב סיבת פיטוריה של פלמור מתפקידה: "כמעט כל שר מחליף את מנכ״ל משרדו עם כניסתו לתפקיד - כך היה מאז ומעולם. זאת משילות בסיסית וזאת דמוקרטיה, ההפך הוא היוצא מן הכלל. לשר משפטים משמאל היה לוקח שעתיים להחליף את מנכ״ל משרדו כדי להבטיח שמדיניותו תיושם. שר המשפטים אוחנה אמר שהחליט להחליף את מנכ״לית משרדו כבר לפני שבועות כך שכל קשר בין החלטתו לבין פוסט שפורסם ברשת רק לפני יומיים זה לא יותר מעוד פייק ניוז".

בכיר במשרד המשפטים אמר מוקדם יותר למעריב און-ליין כי מדובר ב"מהלך תמוה. ראוי שהשר יפרסם את הנימוקים לפיטורי מנכ"לית בתקופה בה כמעט כל הפעילות למימוש מדיניות השר מושהית בשל הבחירות". גורם אחר הוסיף: "גם מנכ"לית המשרד אמי פלמור לא יודעת מה הסיבה להדחה".



גם במערכת הפוליטית, כאמור, לא נותרו אדישים להחלטת אוחנה. יו"ר "הימין החדש" ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות, ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל".



ממפלגת "ישראל דמוקרטית" נמסר: "ההדחה של אמי פלמור היא עוד מדרגה בדרך לפירוקה המוחלטת של המערכת הדמוקרטית. דמוקרטיה חייבת שומרי סף, פלמור הייתה מהאיכותיות שבהן. כשרואים את השחיתות בשלטון של היום הצורך בכך רק מודגש. הבחירות הקרובות הן צו 8 לכל מי שרוצה לשמור על ישראל כיהודית ודמוקרטית".