יו"ר הימין החדש איילת שקד העבירה את ניהול המו"מ לאיחוד בקרב מפלגות הימין לשותפה נפתלי בנט, כך דווח הערב (שלישי) בכאן 11. לפי הדיווח, שקד העבירה לבנט את ניהול המו"מ הקואליציוני משום ש"הוא מנהל מו"מ טוב יותר", וכי ראשי המטות של שני השרים לשעבר ייקחו בו חלק.



מינוי בנט מגיע ברקע הטענות של גורמים באיחוד מפלגות הימין כי השר לשעבר הוא שמנהל את מפלגת הימין החדש בפועל. שקד הכחישה את הדיווח על ניהול המו"מ, ואמרה שהיא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם בנט. 



שקד ויו"ר איחוד מפלגות הימין, שר החינוך הרב רפי פרץ, נפגשו הבוקר לראשונה במטרה לקדם את איחוד המפלגות. לאחר קיום הפגישה דווח כי היא הייתה טובה ומועילה, והשניים סיכמו שצוותי משא ומתן מטעמם יתקדמו בימים הקרובים. 


רפי פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רפי פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בשבועות האחרונים דובר רבות על איחוד בגוש הימין בין המפלגות השונות. לפני כיומיים הודיעו שקד ובנט כי שקד תעמוד בראשות הימין החדש. בנאומה לפני כיומיים, בערב ההודעה על הצטרפותה למפלגה, אמרה שקד כי היא קוראת לאיחוד בכל המפלגות שמימין לליכוד. 

"אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז ובאמונה", אמרה אז שקד.