תשעה ימים לסגירת הרשימות, והמשא ומתן בימין יצא לדרך. אתמול נפגשו לראשונה איילת שקד והשר רפי פרץ מאז התמנתה שקד ליו"ר הימין החדש. הפגישה הראשונה הייתה בעיקר להבנה של גבולות הגזרה של כל צד. בעוד בתקשורת עסקו בשבועות האחרונים בשאלה מי יעמוד בראש איחוד מפלגות הימין, שקד או פרץ, נראה כי סלע המחלוקת כעת הוא על הרכב הרשימה.



שלשום העבירו בימין החדש את ההצעה שלהם לאיחוד בין המפלגות, כשבכל הנוגע לרשימה הם מציעים שיטת ריץ'רץ' - כך שבעשירייה הראשונה יהיו לימין החדש חמישה נציגים ואילו לאיחוד מפלגות הימין, המורכב משתי מפלגות (איחוד לאומי והבית היהודי), יש גם כן ייצוג של חמישה מקומות. מנגד דוחים באיחוד מפלגות הימין חלוקה לשליש לכל מפלגה בעשירייה הראשונה. לכאורה מדובר בהתעקשות קטנה, אלא שבאיחוד מפלגות הימין טוענים כי הימין החדש מסרב לקבל את המקומות האחרונים בעשירייה ורוצה להיות במקומות ריאליים. "אם הם אומרים שהם מביאים 13 מנדטים, מה אכפת להם שהשליש שלהם ברשימה יתחיל מהמקום התשיעי או העשירי?", תמה גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין.



גם נושא היו"ר טרם הגיע להסכמה, ובבית היהודי אומרים כי "זו סוגיה פתירה", וממשיכים להתעקש כי מבנה הרשימה חשוב לא פחות. "מה אכפת לי אם חודש וחצי איילת שקד תהיה בראש? אחרי הבחירות וההמלצה לנשיא אנחנו יכולים להתפצל כל איש לדרכו. חשוב לנו שאחרי הפיצול נוכל לתפקד כסיעה עם שישה ח"כים לפחות", ציין גורם במפלגה.



הפערים בין הצדדים אמורים להצטמצם ככל שינקפו הימים לקראת 1 באוגוסט, המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת. עם זאת, ישנה הערכה שאיחוד מפלגות הימין ינטוש את המשא ומתן, אם לא יגיעו להסכמות בקרוב על הרכב הרשימה, ובתוך כך על חלוקת התפקידים.