משפחתו של אפרים בן ברוך, תושב הצפון שמוגדר כחסר ישע, זועמת בעקבות פרשת ההתעללות במוסד הסיעודי בחיפה. המטפל, מוחמד ח'טיב, תושב טמרה בן 19, חשוד כי תקף את הבן ברוך מספר רב של פעמים ומעצרו הוארך אתמול בשישה ימים. 
רחל, אמו של אפרים שמאושפז כעת במצב אנוש, סיפרה הבוקר (רביעי) בדמעות בגל"צ: "בטלפון הראשון מהמוסד אמרו לי שהוא נפל אבל תחושות הבטן שלי אמרו לי שזה לא נכון. בביה"ח הוא סיפר לי בקול חלוש שהמדריך הרביץ לו".
קלייר בן ברוך, אחותו של אפרים, תיארה גם היא את מהלך האירועים ותקפה את טענות החשוד כי המטופל הכה את עצמו: "יש סרטונים מזעזעים שלו מרביץ לו מכות שאין לתאר אותם בכלל. אמרו לנו שלא נוכל לעמוד בכך. הכל מוקלט. שכחו שיש מצלמות כנראה. איך אפשר להגיד שהוא חטף מכות מעצמו? רואים הכל. הכניסו אותו לחדר שלוש פעמים ורואים אותו מרביץ לו. מכופף אותו ובועט בו. רואים אותו זועק לעזרה. מ-10 בבוקר הילד היה במיטה משותק בלי יכולת לזוז. איפה צוות המעון?"

עורכת דינו של החשוד בתקיפה ציינה כי מרשה לא היה מעורב בפגיעה בבן ברוך. היה אירוע של פגיעה עצמית ככל הנראה. מבינה את הצורך בשעיר לעזאזל אבל זה לא מרשי", אמרה הפרקליטה, "אני חושבת שהתמונה תתבהר. היה צורך לבצע עוד פעולות חקירה. אני מעדיפה להשאיר את הוויכוח לאולם בית המשפט. מבינה את צער המשפחה".
 
תגובת הנהלת רמת חיפה לגבי הפרסומים בדבר מעצרו של המטפל: "הנהלת רמת חיפה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומייד עם היוודע הפרטים פנתה מיוזמתה למשטרה ולפיקוח משרד הרווחה ונקטה בפעולות מיידיות בקרב צוות העובדים. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מיידי, ופוטר לאחר שימוע. הנהלת המוסד משתפת פעולה עם המשטרה ועם משרד הרווחה באופן מלא, מעמידה לרשותם את כלל החומרים שבידיה, ומתפללת יחד עם משפחתו  להחלמתו של אפרים בן ברוך".