פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה עו"ד ליאת בן ארי הודיעה היום כי אין בכוונתה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.
דבריה של בן ארי נכתבו בתשובה לפניית עו"ד יצחק בם שדרש מהיועמ"ש ופרקליט המדינה לפתוח בחקירה. לטענת בם, החקירה נדרשת נוכח הסתרת פגישותיו של לפיד עם מוזס, הימנעותו מהצהרה על פגישות אלה במהלך עריכת הסדר ניגוד העניינים כשהיכן כשר אוצר, וכן נוכח טיפולו של לפיד ושרים נוספים ממפלגת יש עתיד בעניינים בעלי חשיבות כלכלית למוזס ולידיעות אחרונות.

"לאחר בחינת הפנייה והצרופות לה", כותבת בן ארי, "הגענו למסקנה כי בנסיבות העניין לא מתעורר חשד סביר לקיומה של עבירה המצדיקה פתיחה בחקירה". לדברי הפרקליטה הבכירה "עצם קיומן של פגישות עם עיתונאים או גורמים אחרים בשוק התקשורת על ידי נבחרי ציבור אינו מהווה מעשה פסול או מעשה המייצר מצב של ניגוד עניינים". בן ארי מוסיפה וכותבת כי "תוכנה של פגישה ולא עצם קיומה, הוא נתון הרלוונטי לבחינת חשד אפשרי לפלילים".

עו"ד בן ארי מוסיפה וכותבת כי "ביחס לפגישות בין לפיד למוזס, אין כל אינדיקציה ראייתית לתוכן שעשוי לעלות כדי פלילים". לדבריה,  לא נמצאו אינדיקציות כלשהן בין פגישותיו של לפיד עם אנשי תקשורת לבין האופן בו הפעיל את הכוח השלטוני שהופקד בידיו. "אשר על כן", נכתב בסיום התגובה, "בפנייתכם ובחומרים שצורפו לה, אין כדי לבסס חשד ברמה הנדרשת לפתיחה בחקירה פלילית".

עו"ד יצחק בם מסר בתגובה: "סוף סוף, יום אחד לפני המועד שנקבע למתן תשובה לבג"צ, הואילו בפרקליטות להתייחס לפניות של עמותת "לביא". חבל שצריך לעתור לבג"צ כדי לקבל תשובות. לגוף העניין, תגובתה של בן ארי מוכיחה, כי היחס אל הפגישות החשאיות עם מוזס ואל הסיקור החיובי משתנה בהתאם לזהות הפוליטית של המסוקר".